ترامپ برای جمع‌آوری رای به سراغ مسلمانان آمریکا رفت

«دونالد ترامپ» که زمانی با اظهارات اسلام‌ستیزانه خود روی کار آمد و ورود مهاجران از چندین کشور مسلمان را ممنوع اعلام کرد، حالا برای شکست دادن رقیب دموکرات خود به مسلمانان و اعراب ایالات متحده متوسل شده است.

به گزارش خبرآنی، رسانه آمریکایی در مقاله‌ای با اشاره به تلاش‌های «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای جلب حمایت اعراب و مسلمانان، به اظهارات اسلام‌ستیزانه وی در گذشته اشاره کرد و گزارش داد: این تغییر موضع ترامپ تنها برای شکست دادن رقبای وی صورت گرفته است.

به نوشته گاردین، هشت سال پیش زمانی که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نامزد شده بود، ایده‌ ایجاد یک فهرست ملی از مسلمانان را مطرح کرد و پیشنهاد داد که مهاجرت از کشورهای مسلمان ممنوع شود. از این رو، حضور وی در یک تجمع انتخاباتی در روز شنبه و حمایت چند تن از رهبران مسلمان و عرب آمریکایی از او، یک رویداد قابل‌توجه بود.

این یک تغییر موضع سیاسی است که در خلال نخستین کارزار انتخاباتی ترامپ در ۲۰۲۰ غیرقابل‌تصور بود. او در آن زمان دائماً علیه مسلمانان سخنرانی می‌کرد و سفر از چندین کشور مسلمان را ممنوع اعلام کرد. ترامپ حتی در نخستین هفته‌های کارزار انتخاباتی امسال خود هم از بخشی از مواضع سابق خود وام گرفت.

ترامپ برای جمع‌آوری رای به سراغ مسلمانان آمریکا رفت
حضور مسلمانان و اعراب آمریکایی در گردهمایی ترامپ

بااین‌حال، اکنون که ترامپ و «کامالا هریس» رقیب دموکرات وی، در یک انتخابات تنگاتنگ رقابت می‌کنند، هر ۲ سعی دارند اعراب و مسلمانان آمریکایی را به‌سوی خود جلب کنند، زیرا بسیاری از افراد در این گروه‌ها از سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قبال جنگ غزه ناراضی هستند. هفت ایالت آمریکا از جمله میشیگان، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین نتیجه انتخابات دارند و میشیگان ایالتی است که بخش بزرگی از جمعیت آن را اعراب و مسلمانان تشکیل داده‌اند.

ترامپ در تجمع انتخاباتی خود در روز شنبه در حومه دیترویت، گروهی از افراد را روی صحنه آورد و آن‌ها را به‌عنوان رهبران مسلمان و اعراب آمریکا معرفی کرد، افرادی که از او حمایت کرده‌اند. بااین‌حال، به گزارش نیویورک‌تایمز، هنوز اعتبار آنان در میان جوامع مسلمان و اعراب پیدا نیست.

«بلال الزهیری» امام‌جماعت مسجدی در دیترویت در این برنامه گفت: «ما مسلمانان در کنار ترامپ ایستاده‌ایم، زیرا او وعده صلح داده است. ما از دونالد ترامپ حمایت می‌کنیم، زیرا او قول داده است که به جنگ در خاورمیانه و اوکراین پایان دهد.»

ترامپ برای جمع‌آوری رای به سراغ مسلمانان آمریکا رفت
حضور مسلمانان و اعراب آمریکایی در گردهمایی ترامپ

این در حالی است که ترامپ همچنین در پی جلب نظر رای‌دهندگان یهودی است و بارها حمایت قاطع خود از حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه را اعلام کرده است. او همچنین در اظهارات خود درباره کنترل جریان مهاجرت به آمریکا، چندین بار برخی از مهاجران از مبدأ غرب آسیا را «تروریست‌های شناخته‌شده» توصیف کرده است.

الزهیری همچنین دیدگاه‌های اجتماعی ترامپ را دلیل اصلی حمایت خود از وی دانست و گفت او و دیگر رهبران مسلمان آمریکا از «تعهد ترامپ به ترویج ارزش‌های خانوادگی و حفاظت از رفاه کودکان، به‌ویژه در برنامه‌های درسی مدارس» حمایت می‌کنند.

به گزارش رسانه آمریکایی، در ۲ دهه گذشته اعراب آمریکا همواره حامی حزب دموکرات بوده‌اند، اما حالا با حمایت تمام‌عیار بایدن از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، آن‌ها به سراغ گزینه‌های دیگر رفته‌اند.

ترامپ که در سال ۲۰۱۶ آرای ایالت میشیگان را به دست آورده بود، در سال ۲۰۲۰ آن رأی‌ها را به بایدن واگذار کرد. او اکنون سعی دارد با جلب حمایت اعراب و مسلمانان که نقش پررنگی در نتیجه صندوق‌ها در این ایالت دارند، یکی از هفت ایالت کلیدی آمریکا را به خود همراه کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.