سرمایه 200 میلیارد دلاری ایرانیان خارج از کشور را جذب کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، علی امین، عضو سندیکای صنعت برق در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه کارشناسی در بدنه وزارت نیرو آنطور که باید کارآ نیست و مدیران در بین مجموعه های وزارت نیرو از شرکتی به شرکتی دیگر جابه جا می شوند؛ درحالی که اگر می بینیم طی سالها با لخت شدن مدیریت در بخش آب و برق مواجه ایم، باید از مدیریت سنتی به سمت مدیریت جوان و پویا حرکت کنیم.

وی افزود: در سالهای گذشته نتوانستیم در بخش آب و برق در نیروی انسانی آموزش های لازم را ارائه دهیم و امروز نیروی انسانی توانمندتر در اختیار داشته باشیم و یک خلا ملموسی در منابع انسانی داریم.

امین با اشاره به ناترازی 19 هزار مگاواتی در پیک تابستان گفت:  این میزان ناترازی یک شبه و یک ساله ایجاد نشده، بلکه حاصل سالها تفکرات سنتی است که باید برای رفع مشکلات، تفکرات و مدیریت مدرن جایگزین آن شود.

وی ادامه داد: در 3 سال اخیر با وجود هدفگذاری های بزرگ در بخش تجدیدپذیر ها، تنها 200 مگاوات عملکرد دولت در ایجاد ظرفیت جدید در نیروگاه های تجدیدپذیر بود؛ این میزان یعنی کمتر از یک درصد مشکل ناترازی ها؛ در حالی که اگر ساختارها نظام مند و مدیریت ها مدرن و پویا شوند، می توان از توسعه ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر به عنوان یک راهکار مهم در رفع ناترازی های بزرگ بهره گرفت.

عضو سندیکای صنعت برق تصریح کرد: مهرماه سال گذشته مناقصاتی برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر برگزار شد و اعلام شد ظرفیت 4500 مگاواتی تا 7 ماه به مدار بهره برداری می آید، امروز بعد از گذشت بیش از یک سال، هنوز زمین های بعضی پروژه ها به سرمایه گذاران تحویل نشده و با این رویه مدیریتی نمی توان توسعه تجدیدپذیرها و رفع ناترازی برق را محقق کرد.

وی افزود: مشکلات ناترازی فقط به قطع برق محدود نمی شود، وقتی در تابستان دو روز در هفته برق صنایع قطع شود، تولید دچار اختلال می شود و توسعه تولید که مورد تأکید تمام اسناد بالادستی است، رخ نمی دهد و در نتیجه رشد اقتصادی محقق نخواهد شد.

امین با بیان اینکه با ناترازی برق ، ناترازی مالی و کسری بودجه در کشور مواجه ایم، گفت: در این شرایط که جذب سرمایه گذاری خارجی هم در حداقل خود هست، باید برای جذب سرمایه از منابع داخلی، شرکت ها و حتی ایرانیان خارج از کشور، برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ایرانیان خارج از کشور 200 میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارند که بسیار راغب هستند در صورت فراهم شدن شرایط، در مملکت خودشان سرمایه گذاری کنند، می توان با ایجاد ساختارهای درست و جذاب، این سرمایه را به زیرساختهای کشور و به خصوص بخش برق هدایت کرد.

عضو سندیکای صنعت برق خاطرنشان کرد: حل ناترازی برق تنها توسط وزیر نیرو امکان پذیر نیست، باید سران قوا ورود کنند تا به سرعت شرایط برای اجرای برنامه های رفع ناترازی برق در سطح ملی آماده شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.