اروپایی‌ها برای پرداخت هزینه مسکن، مصرف غذا را کاهش دادند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از یورونیوز، گزارش "روندهای جدید مسکن 2024" که توسط آژانس املاک "ری‌مکس اروپا" RE/MAX تهیه شده است، نشان می‌دهد که از هر 10 اروپایی بیش از یک نفر مجبور به کاهش مصرف غذا و اقلام ضروری روزانه برای پرداخت هزینه‌های مسکن خود در سال گذشته میلادی شده‌ است.

بر اساس این تحقیق و نظرسنجی از هزاران مصرف‌کننده در اروپا، هزینه‌های مسکن در 12 ماه گذشته به طور متوسط 54 درصد افزایش یافته و بیش از یک سوم اروپایی ها (37 درصد) گفتند اگرچه با این مشکل کنار آمده‌اند و توانستند هزینه‌های مسکن خود را بپردازند، اما پول کمی برای آن‌ها باقی مانده بود.

تقریباً یک پنجم (19٪) از این مصرف‌کنندگان نیز اعلام کردند که برای تأمین مخارج زندگی خود با مشکل مواجه هستند.

به طور متوسط، خانوارهای اروپایی 38 درصد از درآمد خود را برای پوشش پرداخت اجاره یا وام مسکن و قبوض آب و برق خرج می کنند که بیشترین درصد در اسلوونی (43 درصد) و پرتغال (42 درصد) گزارش شده است. با این حال، افرادی که برای مثال در سوئیس زندگی می کنند، بار کمتری (30٪) را گزارش کردند.

80 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند برای اینکه بتوانند هزینه های فزاینده مسکن را پوشش دهند، شروع به کاهش هزینه‌های خود کرده‌اند.

حدود 41 درصد از پاسخ دهندگان تصمیم به صرفه جویی در فعالیت‌های اجتماعی گرفتند، در حالی که 40 درصد هزینه‌های خود را برای تعطیلات و اقلام لوکس کاهش دادند.

از میان کسانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند، حدود 16 درصد اعلام کردند که مصرف موادغذایی را کاهش داده‌اند، که بالاترین نسبت در اتریش و فنلاند (26 درصد) گزارش شده است.

در همین حال، 15 درصد از اروپایی‌ها گزارش دادند که مجبور شده‌اند برای تامین هزینه‌های مسکن خود به نوعی استقراض متوسل شوند. این روند در ترکیه (32%)، بلغارستان (22%) و رومانی (20%) بیشتر مشهود است.

حدود یک سوم از افرادی که از وام استفاده می کنند، هزینه های مسکن خود را با کارت‌های اعتباری تأمین می‌کنند و کمی کمتر، یعنی 27 درصد، برای دریافت وجوه لازم به خانواده و دوستان مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.