آمار منتشرشده درباره بازماندگان از تحصیل نادرست است

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در بیست و هفتمین جلسه شورای معاونان اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت، جریان‌سازی‌های فرهنگی در حوزه‌های روز دنیاست. بنابراین انتظار می‌رود  پس  اتفاقات ناگواری که در سرزمین‌های غزه و لبنان رخ داده است، برنامه‌های فرهنگی و متنوعی با تأکید بر فرهنگ ایثار و مقاومت شکل بگیرد.

وی ادامه داد:  در این حوزه به معاونت پرورشی مأموریت داده شد تا با رویکردهای فرهنگی روی این حوزه کار شود.

کاظمی به همایش یاوران انقلاب که از سوی سازمان دانش آموزی درملارد برگزار شد، اشاره کرد و گفت: این اقدامات، یقیناً بستری برای ایجاد جریانی هویت بخش در میان دانش‌آموزان و اولیا خواهد شد.

 وی در ادامه به اهمیت روز 13 آبان و تدوین برنامه‌هایی مدون برای این رخداد اشاره و عنوان کرد: شایسته است که برای ایام مذکور اقداماتی سازنده و گسترده برنامه‌ریزی شود.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره آمار کذب منتشر شده در فضای مجازی درخصوص «آمار بازماندگان از تحصیل» گفت: در خصوص اخبار غیرواقعی منتشر شده درباره بازماندگان از تحصیل، با استدالال می گویم که  در سال تحصیلی جاری، بالاترین نرخ پوشش تحصیلی پس از انقلاب را داشته ایم.

وی با اشاره به این نکته که بخشی از آمار بازماندگان، مربوط به «تارکان تحصیل» است، گفت: از این آمار به اشتباه به اسم بازمانده از تحصیل یاد می‌شود، در حالی که «ترک تحصیل» در دوره دوم متوسطه رخ می‌دهد که در آموزش و پرورش این خصوص کمترین قصور را متوجه خود می‌داند.

وی ادامه داد: با تمام این تفاسیر، ما معتقدیم در آموزش و پرورش حتی یک بازمانده از تحصیل هم زیاد است باید در این زمینه نقطه‌ای و شبکه‌ای وارد شویم که این آمار به حداقل ممکن برسد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛، به‌زودی آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان و جزییات آن در سامانه شفافیت که به زودی روی خروجی پورتال آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، ارائه خواهد شد.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از موفقیت‌های تیم‌های ورزشی اعزامی به بحرین، به دانش‌آموزان مدال‌آور المپیک 2024 بحرین تبریک گفت و افزود: امیدوارم تا پایان بازی‌ها مدال‌های بیشتری را از آن ایران کنید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.