دستگیری 123تسهیلات‌گیرنده غیرمجاز بانکی/ انهدام شبکه پولشویی

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سردار حسین رحیمی امروز در حاشیه دومین همایش امنیت اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی با ایجاد هم‌افزایی با فعالان اقتصادی مانند اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون ارتباط خوبی دارد و نتیجه این ارتباط هم زمینه‌سازی برای انجام فعالیت اقتصادی است.

وی با اشاره به عملکرد آمار هفت‌ماهه پلیس امنیت اقتصادی بیان کرد: در هفت‌ماهه اول امسال 202 پرونده در حوزه قرار مالیاتی تشکیل شده است که این پرونده‌ها ارزشی بالغ بر 3.5 همت دارند. همچنین در همین راستا 306 متهم دستگیر شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا بیان کرد: در حوزه اخلال در نظام اقتصادی در هفت‌ماهه امسال 673 پرونده با ارزش 15 همت تشکیل شده است و 984 متهم نیز دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی ادامه داد: همچنین 980 پرونده با ارزش 15 همت در حوزه زمین‌خواری تشکیل و 1070 متهم دستگیر شده‌اند.

وی همچنین گفت: در حوزه پولشویی 100 متهم دستگیر شده‌اند و 61 پرونده با ارزش 15 همت تشکیل شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در حوزه تسهیلات غیرمجاز بانکی اشاره کرد و گفت: در این حوزه در هفت‌ماهه ابتدایی سال 81 پرونده به ارزش 5 همت تشکیل شده است و 123 متهم که تسهیلات غیرمجاز بانکی دریافت کرده بودند دستگیر شدند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در مجموع در حوزه جرایم 14 گانه اقتصادی بالغ بر 3 هزار متهم دستگیر و 43 همت ارزش اموال کشف شده برآورد شده است.

وی به یکی از پرونده‌های مهم پلیس امنیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از پرونده‌های ویژه این پلیس کشف وشناسایی شبکه پولشویی و فرار مالیاتی با شگرد تأسیس شرکت کاغذی به نام افراد کم‌بضاعت بوده است که تاکنون 50 متهم دستگیر و گردش مالی آنها بالغ بر 80 همت تخمین زده شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.