خطوط تولید خودرو با فناوری شبیه‌سازی بهینه شد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، کارشناسان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، با اجرای فرآیند زمان‌‏سنجی و شبیه‌‏سازی خطوط تولید، در کارخانه‌‏های تولید قطعات خودرو، ضمن تعیین زمان استاندارد فعالیت‌‏های تولید با انجام شبیه‌‏سازی خطوط، به افزایش بهره‌‏وری در این شرکت‌‏ها یاری رساندند.

مهندس رضا پویا؛ مدیر مرکز تحقیقات مدیریت و نوآوری، زمان‌سنجی را یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی تولید معرفی کرد که به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند زمان‌های استاندارد برای انجام فعالیت‌های مختلف تولید یک محصول را تعیین کنند.

وی با تأکید بر این نکته که زمان‌سنجی امکان برنامه‏‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع تولید، خصوصاً منابع انسانی را تسهیل می‌کند گفت: همچنین با استفاده از ابزار شبیه‌‏سازی و با دریافت اطلاعات زمان‌سنجی می‏‌توان سناریوهای مختلف خطوط تولید را بررسی و سناریوی بهینه را پیشنهاد داد. به عبارت دیگر ایجاد مدل شبیه‌‏سازی هم به منزله ابزار تحلیلی برای پیش‏‌بینی تاثیر تغییرات سیستم‌های موجود و هم به عنوان ابزار تحلیلی برای پیش‌بینی عملکرد سیستم جدید مورد استفاده قرار می‌‏گیرد.

برخی از خروجی‌‏های شبیه‏‌سازی عبارت است از:

  • نمایش وضعیت تولید ایستگاه‌های کاری در خطوط مونتاژ
  • پایش وضعیت موجودی قطعات در ایستگاه‏‌های کاری
  • تحلیل زمان تولید هر ایستگاه کاری در تکرار بالا
  • ایجاد سناریوهای کاربردی در مدل و تحلیل هر سناریو

این پروژه در یکی از شرکت‌های تولید قطعات خودرو (مجموعه عظام)، در بازه زمانی دی‌ماه 1402 الی اردیبهشت 1403 توسط متخصصین گروه مهندسی صنایع سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به انجام رسیده است.

شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها جهت هماهنگی و بهره‌‏مندی از این خدمات تخصصی می‌‏توانند به منظور ارتباط با کارشناسان جهاددانشگاهی با شماره های 67641427 و 67641292 تماس حاصل کرده و یا به آدرس پایگاه اینترنتی سازمان به آدرس www.jdsharif.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.