دفتر اطلاع‌رسانی غزه: سازمان‌های بین‌المللی در انجام وظایفشان کوتاهی می‌کنند

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تاکید کرد سازمان‌های بین‌المللی در این منطقه در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند و توجهی به شرایط خطرناک غزه ندارند و این مسئله رژیم صهیونیستی را به ادامه کشتارهای وحشیانه خود علیه غیرنظامیان تشویق می‌کند.

به گزارش خبرآنی، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه در بیانیه‌ای از کوتاهی خطرناک سازمان‌های بین‌المللی در نوار غزه در انجام وظایف خود ابراز ناخرسندی و اعلام کرد: این سازمان‌ها با شرایط خطرناک نوار غزه با بی‌توجهی برخورد می‌کنند و همین مسئله رژیم اشغالگر اسرائیل را به ادامه کشتارهای وحشیانه خود علیه غیرنظامیان و آوارگان به‌ویژه در استان شمال نوار غزه و جبالیا و بیت لاهیا تشویق می‌کند.

این نهاد نقش سازمان‌های بین‌المللی را به آنها یادآور شد که برآورده کردن نیازهای بشردوستانه و ارائه حمایت لازم از ملت فلسطین بر اساس معیارهای قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.

این نهاد فلسطینی همچنین تاکید کرد: غیرنظامیان در معرض قتل، کشتار و پاکسازی نژادی، ربودن و شکنجه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، بدون اینکه این سازمان‌ها نقشی برای توقف آن داشته باشند.

طبق گزارش سما، در بیانیه این دفتر آمده است: در حالی که این سازمان‌ها بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی باید کمک‌های بشردوستانه را ارائه کنند اما هیچ کدام از نیازهای اساسی مثل غذا، آب و خدمات پزشکی را ارائه نکرده‌اند. مردم ما از بیش از ۱۸۰ روز پیش در معرض وضعیت فاجعه‌باری از گرسنگی قرار دارند، بدون اینکه این سازمان‌های بین‌المللی کاری انجام دهند.

در بیانیه این دفتر آمده است: این سازمان‌ها تلاش کافی برای ارائه حمایت پزشکی و کمک به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و کادرهای درمان را برای پایداری و مقاومت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر انجام نداده و تجهیزات پزشکی لازم را به آنها ارائه نکردند.

در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تاکید شده است: این سازمان‌ها تنها به تماشای این فاجعه انسانی در استان شمال نوار غزه نشسته‌اند بدون اینکه کاری کنند. ناتوانی آنها در ارائه حمایت لازم به کادرهای پزشکی برای مقابله با کمبود شدید دارو، تجهیزات و آب و غذا جای تعجب دارد. کوتاهی آنها در این زمینه منجر به تسریع در فروپاشی سیستم درمان در استان شمال نوار غزه شده است.

در بیانیه این دفتر آمده است: سازمان‌های بین‌المللی در دفاع از حقوق بشر و حمایت از آن موفق نبوده‌اند و نقش عملی در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه علیه غیرنظامیان نداشته‌اند. این سازمان‌ها از تسهیل ارتباط خانواده‌هایی که از همدیگر جدا شده‌اند، به‌ویژه در وضعیت‌های بازداشت و کوچاندن مردم عاجز بوده‌اند. بیش از ۲۵۰ نفر توسط ارتش رژیم صهیونیستی ربوده شده و هزاران خانواده مجبور به کوچ اجباری شده‌اند، بدون اینکه این سازمان‌ها بتوانند نقشی کارآمد و عملی داشته باشند. ما بسیار نگران نقش ضعیف سازمان‌های بین‌المللی در نوار غزه هستیم و مجددا از آنها می‌خواهیم به نقش خود پایبند باشند و آن را به بهترین نحو انجام دهند. جایز نیست که این سازمان‌ها موضعی ضعیف را اتخاذ کرده و در زمانی که نیاز شدیدی به آنها وجود دارد، ناپدید شوند یا برای وظایف خود به‌ویژه در زمینه حمایت و امدادرسانی عذر و بهانه بیاورند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.