تغییر در ترکیب هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر درباره طرح مذکور، با ماده یک طرح اصلاح مفادی از قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را با اکثریت آرا تصویب کردند.

ماده یک به شرح ذیل است:

ماده1- در هر دوره مجلس شورای اسلامی حداکثر سه ماه پس از افتتاح مجلس، هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان که از این پس«هیئت» نامیده می‌شود، مرکب از افراد زیر تشکیل می‌گردد:

الف- شش نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس

ب- یک نفر از اعضای ثابت کمیسیون اصل نودم قانون اساسی از بین داوطلبان عضویت در هیئت، به انتخاب مجلس

پ- یک نفر از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی از بین داوطلبان عضویت در هیئت، به انتخاب مجلس

ت- یکی از نواب رئیس به انتخاب هیئت رئیسه مجلس برای هر سال

تبصره2- اعضای هیئت رئیسه مجلس به جز نواب رئیس، نمی‌توانند به عضویت هیئت در آیند. در صورتی که هر یک از اعضای هیئت به عضویت هیئت رئیسه مجلس انتخاب شود، عضویت وی در هیئت لغو و فرد جایگزین مطابق فرآیند این ماده انتخاب می‌شود. نصاب انتخاب اعضای هیئت در مجلس، اکثریت نسبی نمایندگان حاضر است.

تبصره3- هیئت از بین اعضای خود یک رئیس، یک نائب رئیس، یک دبیر و یک سخنگو انتخاب می کند.

تبصره4ـ در صورت غیبت غیرموجه هر یک از اعضای انتخابی در سه جلسه متوالی و یا یک چهارم جلسات متناوب در مدت شش ماه، یا ضرورت تغییر هر یک از اعضای هیئت به تشخیص اعضای جلسه فرد جایگزین مطابق این ماده انتخاب می‌شود.

همچنین نمایندگان مجلس با پیشنهاد الحاق یک بند به ماده 1 موافقت کردند که براساس آن، «مسئول اجرای این ماده و تشکیل هیئت با مهلت مقرر در ترکیب مذکور با هیئت رئیسه مجلس است.»

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.