البرادعی: فاجعه شمال غزه و سکوت در برابر آن ننگ است

معاون رئیس جمهور اسبق مصر در اظهاراتی به بررسی فاجعه شمال غزه پرداخت و رخدادهای این منطقه و سکوت جامعه جهانی در قبال آن را «ننگ» توصیف کرد.

به گزارش خبرآنی، محمد البرادعی، معاون رئیس جمهور اسبق مصر در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که شمال غزه به طور کامل در معرض دید همگان و بدون اینکه کسی کاری انجام دهد، در حال نابود شدن است.

براساس گزارش وبگاه عربی ۲۱، البرادعی در ادامه درخصوص فاجعه شمال غزه خاطرنشان کرد: این را می‌گویم برای اینکه کسی در آینده ادعا نکند از این نسل‌کشی بی‌خبر بوده است.

او در پایان در انتقاد از بی‌توجهی جامعه جهانی نسبت به نسل‌کشی در غزه از کلید واژه «ننگ» استفاده کرد.

فلسطینی‌های شمال غزه در حالی آواره می‌شوند که حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این استان مخصوصا جبالیا ادامه دارد و ارتش اشغالگر تلاش دارد با تخلیه و کوچ اجباری منطقه را خالی از سکنه کند.

۵ اکتبر ارتش رژیم صهیونیستی عملیات بمباران بی‌سابقه به اردوگاه و شهرک جبالیا و مناطق گسترده در شمال غزه را آغاز کرد و فلسطینی‌ها می‌گویند رژیم صهیونیستی قصد دارد منطقه را اشغال و ساکنانش را اخراج کند.

پیشتر مدیر دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد که شمال غزه در حال نابودی است.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه تاکید کرده بود که اشغالگران ۳ هزار و ۷۳۸ کشتار انجام دادند که منجر به شهادت ۴۲ هزار و ۸۸۵ تن از جمله ۱۷ هزار و ۲۱۰ کودک شد که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و نام آنها در وزارت بهداشت ثبت شده است، این علاوه بر ۱۰ هزار مفقودی است که نامشان قبلا ثبت گردیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و ۲۳ روز است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

پیش از این نیز «جویس مسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در اظهاراتی وضعیت شمال نوار غزه را «وحشتناک» توصیف کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و تبعیت این رژیم از دستورات موقت دادگاه لاهه شده بود.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه امروز وارد سیصد و هشتاد و هفتمین روز خود شده است و در حالی که جنایات دشمن علیه غیرنظامیان همچنان ادامه دارد، رزمندگان مقاومت نیز در حال ضربه زدن به ارتش این رژیم در محورهای مختلف نبرد زمینی هستند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.