نگرانی از شکست طرح توسعه تاکسی‌های برقی وجود ندارد

سید محمد آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی درباره ضرورت اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اظهار کرد: وعده پرداخت 450 میلیون تومان به خریداران تاکسی‌های برقی از طریق ماده 12، تعهدی بود که علی‌آبادی، وزیر صمت در دولت قبل، داده بود.

وی با بیان اینکه ما نیز روی این وعده حساب کرده‌ایم، افزود: با این حال، اکنون شرایط به این گونه است که برای خرید تاکسی برقی، 900 میلیون تومان به‌صورت وام و 400 میلیون تومان به‌صورت آورده نقدی توسط تاکسیران، به همراه اسقاط تاکسی فرسوده به ارزش 150 تا 200 میلیون تومان، تأمین می‌شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تأکید کرد: با این شرایط، افرادی هستند که پروانه تاکسیرانی ندارند اما تمایل دارند با پرداخت 400 میلیون تومان و اقساط 16 تا 17 میلیونی، تاکسی برقی دریافت کنند. با این وجود، اولویت ما با دارندگان تاکسی‌های فرسوده است؛ بنابراین نگران شکست این طرح نیستیم و می‌خواهیم شرایط را برای تاکسیران‌هایی که سال‌ها در این حوزه فعالیت داشته‌اند، فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال، تبصره ماده 12 قانونی است که با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند، اما ممکن است رویکرد دولت‌ها در نحوه پرداخت متفاوت باشد. کارگروهی که زاکانی، شهردار تهران به آن اشاره کرد، تشکیل شده است تا بتوانیم تا حد امکان نظر دولت را به خواسته تاکسیران‌ها نزدیک کنیم و دارندگان تاکسی‌های فرسوده بتوانند خودروی خود را با تاکسی‌های برقی جایگزین کنند.

آقامیری اضافه کرد: بنابراین شکست در توسعه تاکسی‌های برقی را متصور نیستیم و اگر فراخوانی آزاد اعلام کنیم، احتمالاً با کمبود تاکسی برقی مواجه خواهیم شد.

وی با تأکید بر پیگیری جدی اجرای این ماده قانونی گفت: در گام اول، مطالبه مسئولان شهری، اجرای وظیفه قانونی دولت است تا بتوانیم از این طریق تاکسی‌های فرسوده تهران را نوسازی کنیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: به‌صورت شفاهی از طریق نمایندگان مجلس رایزنی و گفت‌وگوهایی انجام داده‌ایم تا این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.