2 فینال و شانس 3 برنز برای ایران/حاجیلوئیان به آیتموخان رسید

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، در روز دوم پیکارهای کشتی آزاد زیر 23 سال جهان، امروز (5 آبان) این رقابت‌ها در 5 وزن 57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم در تیرانای آلبانی دنبال شد که از جمع 5 نماینده ایران که به نیمه‌نهایی راه پیدا کرده بودند سه کشتی‌گیر باختند و دو نفر به فینال صعود کردند.

در وزن 57 کیلوگرم، علی مومنی که دور اول استراحت کرده بود، بعد از برتری 15 بر 8 روکو ترانووا از ایتالیا و 9 بر 8 مانوئل خندرسیان از ارمنستان در نیمه‌نهایی 4-3 مغلوب  عبدی مالیک کاراچوف از قرقیزستان شد تا از صعود به فینال بازمانده  و راهی دیدار رده‌بندی شود.

در وزن 65 کیلوگرم، عباس ابراهیم‌زاده که پیش از این 10 بر صفر ماتیاس مونز رامیر از شیلی، 6 بر صفر سانون هانا از باهاما و 14 بر 2 کومار موهیت از هند را برده بود، در نیمه‌نهایی 11 بر 7 مغلوب کاجی اوگینو از ژاپن شد و به رده‌بندی رفت.

در وزن 70 کیلوگرم، علی خرمدل پس از یک دور استراحت، 9 بر صفر کنستانتین چیریلوف از مولداوی، 10 بر 3 یرنور نورگازی از قزاقستان را برد و در نیمه‌نهایی 5-3 کشتی را به ماگمد التمیروف از روسیه واگذار کرد تا او هم مثل مومنی و ابراهیم‌زاده فردا در کشتی رده‌بندی روی تشک برود.

در وزن 79 کیلوگرم، بعد از سه شکست متوالی در نیمه‌نهایی برای کشتی ایران، مهدی یوسفی که پیش از این 11 بر صفر اووِن مارتین از کانادا، 10 بر صفر رافائلی از ایتالیا و 11 بر صفر ایوان هاراشوک از اوکراین را شکست داده بود، در نیمه‌نهایی 12 بر یک ماساکی ساتو از ژاپن را مغلوب کرد و فینالیست شد.

در وزن 97 کیلوگرم نیز مهدی حاجیلوئیان که در مرحله مقدماتی 10-صفر اصلان آباکاروف آذربایجانی، 10-6 ماسوما اندن آمریکایی و 12-2 ایوان پریماچنکوی اوکراینی را برده بود، در نیمه‌نهایی 12-8 از سد ویکی ویکی از هند گذشت و به فینال رسید.

حریف فینال او، رضابک آیتموخان قزاقستان، قهرمان سال 2023 وزن 92 کیلوگرم جهان است که در نیمه‌نهایی 7-4 شامیل گاژی‌علیف روس را شکست داد.

رقابت‌های فینال و رده‌بندی 5 وزن دوم نیز عصر فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.