استان تهران 13000 کلاس درس کم دارد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمدصادق معتمدیان؛ استاندار تهران اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از شاخص‌ها در استان تهران پایین‌تر از میانگین کشوری است. در جلسه‌ای که برای رأی اعتماد برگزار شد، آقای پزشکیان دستور ویژه‌ای در خصوص بحث تامین سرانه فضای آموزشی صادر کردند؛ چراکه به ازای هر دانش‌آموز باید 5.28 سانتی‌متر فضا در اختیار دانش‌آموز باشد که به طور متوسط در استان 5.16 سانتی‌متر است که برای رسیدن به میانگین کشوری با کمبود 13 هزار کلاس درس مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بحث عدالت توسعه متوازن مناطق شمالی و جنوبی در استان تهران را با جدیت دنبال خواهیم کرد، گفت: پیرو دستور رئیس جمهور، جلسه با وزیر آموزش و پرورش و مدیران مربوطه درباره نهضت مدرسه‌سازی برگزار شد تا بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های مجموعه خیرین، مشارکت مردم، نهادهای حاکمیتی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی وزارت راه و شهرسازی در بحث بازآفرینی شهری، مسکن مهر و نهضت مسکن بهره‌‌مند شویم.

استاندار تهران بیان کرد: حدود 3 میلیون جمعیت اتباع بیگانه و بیش از 2 میلیون جمعیت شناور روزانه از کل کشور به استان تهران تردد می‌کنند، با احتساب اتباع بالغ بر 18 میلیون نفر جمعیت در تهران داریم که نیاز به مدیریت متمرکز دارد.

معتمدیان بیان کرد: هشت دهم درصد کشور متعلق به استان تهران و بیش از حدود 20 درصد از جمعیت کل کشور در استان تهران هستند. علاوه بر این، میانگین جمعیت در هر کیلومتر مربع در سطح کشور 49 نفر است اما در استان تهران 957 نفر است؛ یعنی تقریباً 19 برابر میانگین کشوری، تراکم جمعیتی در استان تهران وجود دارد. استان تهران به عنوان متراکم‌ترین استان کشور و همچنین مهاجرپذیرترین استان در سطح کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

استان تهران 13000

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.