هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی در 4 استان

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، سازمان هواشناسی با صدور هشداری در سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور خبر داد.

بر این اساس سامانه بارشی امروز 5 آبان‌ماه در مازندران، گیلان، نوار شرقی اردبیل و فردا در استان‌های دامنه و ارتفاعات گلستان، مازندران، گیلان و نوار شرقی اردبیل فعال است.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی، احتمال انسداد راه‌های روستایی در نواحی کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، پدیده مه، کاهش دید افقی، جاری شدن روان آب، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید موقتی و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی است.

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرده از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر،  توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، فعالیت‌های عمرانی و تفریحی از جمله طبیعت‌گردی خودداری کرده و خودروها را به سوخت کافی تجهیز کنند.

همچنین آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی برای هموطنان است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.