تداوم مطلوب کسب و کار بنادر با پدافند غیرعامل

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، علی‌اکبر صفایی با بیان این‌که یکی از موضوعات مهم لحاظ شدن پیوست مطالعات پدافند غیرعامل در پروژه‌های زیربنایی و روبنایی است، اظهار کرد: با توجه به این‌که بنادر جزو پروژه‌های عظیم و کلان هستند و بیش از 90 درصد تجارت خارجی کشور از طریق حمل‌ونقل دریایی صورت می‌گیرد، بنابراین باید حتماً در زیرساخت‌های ایجاد شده در بنادر، پیوست مطالعاتی پدافند غیرعامل دیده شود.

وی یادآور شد: باید زیرساخت‌های بنادر کشور به سیاست‌گذاری، اقدامات اجرایی و نظامات محسوس پدافند غیرعامل مجهز شوند تا بتوانیم در شرایط ریسک‌پذیر و بحران‌ها به بهترین شکل ممکن شرایط کسب و کار را پیش ببریم.

وی افزود: دیگر موضوع مهم مورد اشاره در حوزه پدافند غیرعامل که اهمیت بسیار بالایی دارد، تداوم کسب و کار است؛ یعنی باید بتوانیم در بخش نرم‌افزاری و روبنایی و سایر موضوعات، فعالیت‌ها را به گونه ای پیش ببریم که تهدیدها نتوانند کسب و کار کشور را به مخاطره بیندازد و به آن لطمه بزنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط مطلوب بنادر تضمین کننده تجارت خارجی کشور است، اظهار کرد: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر یک بندر تداوم کسب و کار نداشته باشد، یعنی تجارت خارجی کشور با مشکل مواجه می‌شود و واردات، صادرات، ترانزیت و ترانشیپ با معضل مواجه خواهد شد و در واقع یک بحران ملی، پیش می‌آید.

صفایی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات مطلوبی از سوی سازمان پدافند غیرعامل، همکاران سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند غیرعامل، مجموعه اجرایی سازمان، حوزه فاوا سازمان و...شکل گرفت و همگی دست به دست هم دادند تا سازمان بنادر در بسیاری از بخش‌ها به ویژه بخش‌های حساس کانتینری، نفتی و کالاهای اساسی در حوزه زیربنایی فعالیت‌ها را به خوبی پیش ببرد و شاهد تداوم مطلوب شرایط کسب و کار باشیم، مسئله‌ای که تضمین کننده آن است که در شرایط بحران، تداوم کسب و کار خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه در حوزه پدافند غیرعامل و بخش‌های خصوصی همکار، سازمان بنادر و دریانوردی همواره در حوزه پدافند غیرعامل رتبه برتر را کسب کرده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.