تشکیل جلسات کمیسیون‌های تخصصی با محوریت بررسی لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، با اقدام دولت مبنی بر ارسال 124 لایحه به مجلس و اعلام وصول این لوایح توسط هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و همچنین آغاز به کار کمیسیون‌ تلفیق لایحه بودجه 1404، فعالیت کمیسیون‌های تخصصی مجلس وارد فاز جدیدی شد. بر اساس برنامه اعلام شده، این کمیسیون‌ها در روزهای شنبه الی چهارشنبه هفته جاری جلسات خود را برگزار خواهند کرد.

بر همین اساس کمیسیون تلفیق بودجه 1404 کل کشور از صبح امروز، با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق بازرگانی تهران تشکیل جلسه داد تا برآوردی از بودجه سال آتی در حوزه  شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله نرخ تورم و ضریب جینی و صادارت غیرنفتی بدست آورد. 

کمیسیون اصل 90 نیز که در جلسات اخیر خود مسئله عقب‌ماندگی بانک‌ها در انجام تعهدات تکلیفی خود در حوزه پرداخت وام ازدواج پیگیری کرده، جلسات جداگانه‌ای را با حضور رئیس سازمان ثبت احوال و اسناد کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره سامانه ثبت نام وام ازدواج خواهد داشت. 

همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با دعوت از  وزیر آموزش و پرورش به بررسی عملکرد و مشکلات سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خواهد پرداخت.احمد میدری دیگر عضو کابینه دولت است که در هفته جاری به بهارستان می‌رود تا به سوالات نمایندگان در حوزه‌های مرتبط با این وزارتخانه پاسخ دهد. 

محمدرضا ظفرقندی نیز برای بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پرداختی مطالبات جامعه پرستاری به کمیسیون بهداشت مجلس خواهد رفت. همچنین کمیسیون کشاورزی با موضوع فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی در حوزه کشاورزی، نشست مشترکی با مسئولان این سازمان خواهد داشت. 

کمیسیون عمران نیز با دستور کار بررسی آخرین وضعیت تامین و تحویل قیر طرح‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش، بسیج سازندگی و وزارت کشور میزبان مدیر عامل شرکت پخش و پالایش و معاونین دیوان محاسبات کشور خواهد بود. 

به گزارش خبرآنی، مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری جلسه علنی خواهد داشت. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار خبرآنی، قرار است رئیس‌جمهور در جلسه روز سه‌شنبه مجلس که کلیات گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1404 به رای نمایندگان گذاشته می‌شود، حضور پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.