راه اندازی نظام رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های عضو «بریکس»

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی به نقل از روابط عمومی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، پیرو دریافت دعوتنامه دانشگاه معدن سن پترزبورگ فدراسیون روسیه و با هدف عملیاتی سازی تفاهم نامه علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری منعقده و شرکت در کنفرانس «منابع معدنی زیربنای توسعه پایدار: نیروی کار و محیط خلاق» در آن دانشگاه، دکتر سید احمد فاضل زاده، رئیس مؤسسه ISC، از دانشگاه معدن سن پترزبورگ بازدید کرد. در این سفر، ریاست مؤسسه ISC در برنامه های مختلفی در محل دانشگاه معدن سن پترزبورگ شرکت کرد.

در سفر رئیس مؤسسه ISC از دانشگاه معدن سن پترزبورگ فدراسیون روسیه که در تاریخ 18 الی 20 تیر 1403 به انجام رسید، تفاهم نامه علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری بین طرفین مبادله شده بود. در این سفر جلسه عملیاتی سازی این تفاهم نامه که با حضور ریاست مؤسسه ISC و مقامات مختلف برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد برای نمایه سازی و بارگذاری شماره‌های گذشته نشریات آن دانشگاه، کد کاربری و کلمه رمز عبور از سوی مؤسسه ISC ارسال شود. همچنین، مقرر شد تا پایان سال 2024، پروفایل اعضای هیات علمی آن دانشگاه برای بارگذاری در سامانه درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا) به مؤسسه ISC ارسال شود.

در ادامه مقرر شد برای مخاطبان آن دانشگاه و سایر دانشگاه‌های فدراسیون روسیه کارگاه آموزشی «فرایند نمایه سازی نشریات در مؤسسه ISC» بصورت مجازی برگزار شود. سپس مقرر شد با پیگیری آن دانشگاه و ارسال فهرست مراکز هدف، زمینه برای اتصال برخط مراکز ایران شناسی و شرق شناسی و دانشگاه های دارای کرسی زبان و ادب فارسی فراهم شود.

در ادامه و در جلسه با پرفسور «لتویننکو» ریاست دانشگاه معدن سن پترزبورگ، موارد متعددی مطرح شد که مهمترین آن امضاء تفاهم نامه دبیرخانه توسعه همکاری های علمی و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران با دانشگاه معدن سن پترزبورگ فدراسیون روسیه بود.

لازم به ذکر است در این جلسه  سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران و رئیس دبیرخانه وزارتی و ابطحی معاون مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضور داشتند. یکی از بحث‌های کلیدی در تفاهم نامه به استفاده از ظرفیت مؤسسه ISC در همکاری های طرفین مربوط می‌شود. مهمترین نکته اینکه مقرر شد در قالب این تفاهم نامه، نظام رتبه بندی موضوعی دانشگاه های فنی کشورهای عضو بریکس با همکاری طرفین و محوریت مؤسسه ISC به انجام برسد. همچنین مقرر شد مؤسسه ISC برای نمایه سازی نشریات کشورهای عضو بریکس در سامانه نشریات خود مساعدت کند.

سیداحمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC در سومین برنامه کاری خود در کنفرانس «منابع معدنی زیربنای توسعه پایدار: نیروی کار و محیط خلاق» حضور پیدا کرد. لازم به ذکر است که در این کنفرانس مقام های عالی رتبه و میهمانانی از 42 کشور جهان شرکت داشتند. در جریان این کنفرانس، رئیس ISC با مقامات کشورهای مختلف نظیر روسیه، چین، برزیل، هند و ... دیدار داشت و در خصوص فعالیت ها و خدمات مؤسسه ISC اطلاعاتی را ارئه داد. مقرر شد در ادامه این همکاری ها، نشست مجازی بین طرفین طی ماه های آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.