شبکه برق کشور در سراسر ایران پایدار است

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، مهدی مقیم زاده، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متوسط رشد سالانه مصرف برق در ایران 5درصد است که با توجه به پیک حدودا 80 هزار مگاواتی تابستان امسال، برای تابستان سال آینده حداقل باید 4000 مگاوات ظرفیت عملی تولید برق به مدار بهره برداری وارد شود.

وی افزود: برای خروجی 4000 مگاواتی افزایش عملی تولید برق، باید 6 تا 7 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه ایجاد شود.

مقیم زاده خاطرنشان کرد: از 14 مگاپروژه برنامه ریزی شده برای آمادگی تابستان 1404، شش برنامه در خصوص افزایش ظرفیت تولید برق است.

وی ادامه داد: پیک تابستان در سالهای اخیر از سه ماه به چهار ماه افزایش یافته، و به همین نسبت، یک ماه از زمان در اختیار برای تعمیرات نیروگاه ها کاسته شده و هر ساله باید تا پایان اردیبهشت ماه تعمیرات نیروگاه ها تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق تصریح کرد: در تابستان امسال به طور متوسط 10 هزار و 500 مگاوات عدم تأمین برق داشتیم که این میزان در زمان پیک به 18 هزار مگاوات هم رسید و این فاصله با جابه جایی بار جبران شد.

وی افزود: 22 سال است که شبکه برق ایران با هیچ گونه فروپاشی که منجر به خاموشی گسترده شود مواجه نشده و پایدار است.

مقیم زاده در پاسخ به سوالی در خصوص اتفاقات شب گذشته ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی ایران، گفت: در اتفاقات شب گذشته هیچ گونه مشکلی برای شبکه برق کشور رخ نداده و شرایط شبکه برق در اقصی نقاط کشور کاملا نرمال و پایدار است.

انتهای پیام./

منبع : تسنیم
برچسب ها :

سراسر ایران پایدار

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.