روایت محمدیان از حامی‌اش بعد از جهانی بلگراد و کشتی قاسم‌پور

محمدحسین محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی درباره حضورش در لیگ برتر کشتی اظهار داشت:‌ دور رفت یک کشتی گرفتم و بردم. خداراشکر رفته رفته و با هر اردویی که پشت سر می‌گذاریم، شرایط بدنی من و بقیه بچه‌ها بهتر از قبل می‌شود. همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود. من هفته اول کشتی گرفتم، نظر آقا رضا (یزدانی) و کادرفنی تیم این بود که بعد از آنکه یک دوره تمرین منظم و خوب را پشت سر گذاشتم، در دور برگشت هم یکی دو دور کشتی بگیرم و بعد از آن آماده کشتی‌های نیمه‌نهایی و فینال شوم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط تیمی بانک شهر در لیگ برتر با سایر تیم‎‌ها متفاوت است،‌ عنوان کرد:‌ بانک شهر به سبک حرفه‌ای کارش را در لیگ انجام می‌دهد، هم شرایط اردویی ما به این شیوه است و هم تمرینات‌مان، با بچه‌ها که صحبت می‌کردیم، این مسئله مطرح بود که ما حتی غذایی که می‌خوریم، متفاوت از رستوران هتل است و مثلا برنج باید حتما کته باشد، غذا طبق برنامه و تمریناتی که پشت سر می‌گذاریم برای تیم در نظر گرفته می‌شود. درواقع در مسئله برگزاری اردوها، اسکان،‌ تمرین، تغذیه و... همه چیز به معنای واقعی کلمه حرفه‌ای و یک پکیج کامل است. کشتی‌گیرانی که قبلا در تیم ما بودند و بعدا به تیم‌های دیگر پیوستند، این را می‎گویند که چنین شرایطی صرفا در بانک شهر وجود دارد.

محمدیان با اشاره به شرایط سختی که بعد از مسابقات جهانی 2022 بلگراد تجربه کرد،‌ خاطرنشان کرد:‌ سال 2022 که باختم، وضعیتم هم جسمی و هم روحی خیلی بد بود. آن عفونت و بیماری، که قبل از مسابقه به آن دچار شده بودم و باعث باختم در بلگراد شد، وقتی به ایران برگشتم خیلی اذیتم کرد و درگیر بیمارستان و جراحی شدم. آن زمان چیزی که به من برای بازگشت دوباره خیلی کمک کرد، رضا یزدانی و حمایت‌هایش بود. بالای سرم بود، از نظر ذهنی و روحی خیلی حمایتم کرد و حتی با من قراردادی که بسته شد، شبیه به ملی‌پوشان مدال‌آور بود. خیلی‌ها آن زمان از باختم می‌گفتند در حالیکه نمی‌دانستند با چه وضعیتی روی تشک رفته بودم،‌ اما رضا یزدانی و تیم بانک شهر به من لطف و محبت داشتند. من هم رفته رفته وضعیتم خوب شد و آنجا کشتی‌های خوبی گرفتم. 5 مبارزه کرده و همه را بردم که در بین آنها چند نفر از تاپ‌های 97 کیلوگرم بودند. شاید از نظر جسمی هنوز خوب نشده بودم، اما رضا یزدانی طوری با من کار کرد که از نظر ذهنی کاملا آماده مسابقه بودم و همه حریفانم را بردم.

دارنده نشان برنز جهان ادامه داد: سه سال هست که با افتخار در خدمت بانک شهر و رضا یزدانی‌ام. او واقعا مربیگری و تیم‌داری را دوست دارد و از همه لحاظ حامی و درکنار بچه‌هاست. اولین سالی که آمدیم، یک جمله گفت: اینجا، چیزی به اسم «نداریم»، نداریم و واقعا هم همین بود. مهم این بود که شأن تیم و کشتی‌گیر از همه لحاظ حفظ شود، موضوع تدارکات تیم، لباس، اسکان، تغذیه و... ما هیچ چیزی کم از تیم‌های بزرگ لیگ برتر فوتبال نداریم.

محمدیان در مورد شانس بانک شهر برای تکرار قهرمانی‌اش در لیگ 1403 تاکید کرد:‌ دور رفت که صدرنشین گروه شدیم و برگشت هم به همین شکل ادامه می‌دهیم و هر سه حریف خود را خواهیم برد تا به نیمه‌نهایی و فینال برسیم. تیم ما از همه تیم‌ها یکدست‎‌تر است، حتی بدون کشتی‌گیر خارجی. همه دیدند که ما در مصاف با اصلی‎‌ترین رقیب گروه‌مان، درحالیکه آنها از خارجی استفاده کردند، 7-3 پیروز شدیم و چه بسا می‌توانستیم 8-2 هم ببریم. باتوجه به اینکه سایر رقبا از خارجی استفاده می‌کنند ما هم در نیمه‌نهایی و فینال کشتی‌گیر خارجی خواهیم داشت،‌ درعین حال که تیم یکدستی داریم. چیزی که نتیجه پایانی را تعیین می‌کند، جدای از شرایط تیم، اتفاقات روز آخر هم هست. اینکه همه در شرایط آرمانی بوده و ضرب‌خوردگی هم پیش نیاید. لیگ به هرحال چالش کم ندارد و آبستن حوادث است، بارها اتفاق افتاده تیمی که فکر می‌کنیم قهرمان می‌شود،‌ می‌بازد. ما شانس زیادی برای قهرمانی داریم،‌ امیدوارم روز پایانی هم روز ما باشد.

عضو تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های المپیک، برگ برنده بانک شهر را همدلی همه اعضای تیم دانست و گفت: اینجا مسئله مهم، موفقیت تیم است و نه برد و باخت فرد. نه تنها من که در همه وزن‌ها وقتی نفر دیگر روی تشک می‌رود، آن کسی که کشتی نمی‌گیرد پا به پای فردی که روی تشک می‌رود، هست، در کچ و آنالیز و تمرین کمک می‌کند، چون در لیگ مهم این است که آن وزن را ببری و ما همه کنار هم هستیم. امسال 3-4 تیم خوب به لیگ آمدند و رقابت قطعا جذابتر از گذشته می‌شود. هر چه تیم‌های خوب بیشتر باشند، تنور لیگ داغتر شده و بیننده بیشتر لذت می‌برد و کشتی تب و تاب قدیم‌ترهایش را پیدا می‌کند.

محمدیان درباره اینکه آیا بعد از لیگ برتر قصد ورود به چرخه را خواهد داشت؟، عنوان کرد:‌ باید شرایط خودم را ببینم و وضعیت را بسنجم. امیدوارم کشتی‌های نیمه‌نهایی و فینال خوب پیش برود و بعد از آن در رابطه با چرخه تصمیم خواهم گرفت. به نسبت دو سال گذشته خیلی از نظر روحی، روانی و بدنی بهتر شدم. خداراشکر همه چیز خوب پیش می‌رود و ان‌شاءالله بعد از این هم خوب پیش خواهد رفت. هر چیزی را که در کشتی یاد نگرفته باشم، تلاش کردن را خوب یاد گرفتم و بعد از این هم برای آینده تلاش خواهم کرد.

وی درپاسخ به این سوال که آیا ممکن است کارش را در سنگین‌وزن دنبال کند؟، گفت: نه، اگر در 125 کیلو کشتی بگیرم‌ صرفا به خاطر شرایط تیمی است، وگرنه شرایط وزنی‌ام مناسب 97 کیلوگرم است و در همین وزن ادامه خواهم داد.

کشتی‌گیر مازندرانی و مدعی 97 کیلوگرم درباره تیم اعزامی ایران به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی تصریح کرد:‌ امیدوار هستم هر 4 ملی‌پوش ایران بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند، از کامران قاسم‌پور و محمد نخودی عزیز تا رضا مومنی و سینا خلیلی که به خاطر آسیب‌دیدگی امیرمحمد یزدانی به تیم اضافه شد، برای همه آنها دعا می‌کنم خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرند. بچه‌ها بعد از المپیک به اردو رفته و روزهای سختی را سپری کردند که امید داریم با مدال تمام شود. سطح مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در دو وزن 92 و 79 کیلوگرم بالاتر است.

محمدحسین محمدیان در خاتمه درباره رقابت کامران قاسم‌پور با دو رقیب سرشناس آمریکایی و روس گفت:‌ هر سه نفر از کشتی‌گیران تاپ دنیا هستند که در آلبانی مدال روی سکو خواهند رفت. از نظر من برگ برنده با کسی است که برای این مسابقه بدن بهتری در کنار شرایط روحی و ذهنی مناسب‌تر داشته باشد. عبدالرشید سعدالله‌یف یک مقدار در انتخابی روسیه متزلزل نشان داد و آخرین عکسی که از او دیدیم، وزن زیادی از دست داده و این شاید روی کیفیت کشتی‌اش اثر داشته و صلابت 97 کیلوگرمش را نداشته باشد. او برای 92 کیلو وزن کم می‌کند روز مسابقه و شرایط بدنی‌اش روی نتیجه تعیین‌کننده است. من برای نماینده ایران آرزوی موفقیت می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.