روسیه: از سود دارایی‌های بلوکه‌شده غرب استفاده می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از راشاتودی، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، روز پنجشنبه طی اظهاراتی تأکید کرد که این کشور در پاسخ به استفاده غرب از درآمد حاصل از ذخایر بلوکه شده بانک مرکزی روسیه، اقدام متقابل انجام خواهد داد.

از زمان تشدید تنش‌ها در اوکراین در فوریه 2022، ایالات متحده و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را بلوکه کرده‌اند. بخش عمده این وجوه، حدود 197 میلیارد یورو (213 میلیارد دلار)، در مرکز تسویه حساب یوروکلیر مستقر در بروکسل نگهداری می‌شود.

روز چهارشنبه، واشنگتن تصمیم گرفت از درآمد حاصل از این دارایی‌های بلوکه شده برای بازپرداخت وامی چند میلیارد دلاری به کی‌یف استفاده کند.

سیلوانوف به خبرنگاران گفت: اگر کشورهای غربی شروع به استفاده از درآمد حاصل از ذخایر بلوکه شده روسیه کنند، ما نیز دقیقاً همین کار را خواهیم کرد.

وی افزود: ما پول شرکت‌ها و سازمان‌های ‘غیر دوست’ را مسدود کرده‌ایم. ما این پول را به همین ترتیب در حساب‌های خود نگه می‌داریم و از درآمد حاصل از این دارایی‌ها به همین ترتیب استفاده خواهیم کرد.

وزیر دارایی روسیه همچنین گفت که درآمد حاصل از این وجوه به "نیازهای اقتصاد و نهادهای تشکیل‌دهنده فدراسیون روسیه" اختصاص خواهد یافت و تصمیمات مربوطه نیز اتخاذ شده است.

دولت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که در چارچوب بسته 50 میلیارد دلاری گروه 7، وامی 20 میلیارد دلاری به کی‌یف ارائه خواهد داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار داشت که استفاده از سودهای بادآورده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه به اوکراین کمک خواهد کرد و این کمک از مالیات‌دهندگان آمریکایی نیز گرفته نخواهد شد.

یک روز قبل، پارلمان اروپا نیز از اختصاص وامی تا سقف 35 میلیارد یورو (38 میلیارد دلار) به کی‌یف با استفاده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه به‌عنوان وثیقه برای بازپرداخت‌ها حمایت کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.