شهرجردی: دیوانه نیستیم که آسیا را بچسبیم و جهانی را ول کنیم

ابوالفضل شهرجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، درباره اعتراض او و هم‌تیمی‌هایش در تیم مرکزی برای اعزام تیم آذربایجان شرقی به‌عنوان نماینده کاتای تیمی کشورمان به مسابقات جام جهانی اسپانیا اظهار داشت: داستان از این قرار بود که ما انتخابی مرحله آخر را قبل از مسابقات قهرمانی آسیا برگزار کردیم. سایت فدراسیون کاراته به‌عنوان منبع؛ هیچ اشاره‌ای قبل از برگزاری مسابقات به این نکرده بود که تیم برتر انتخابی به قهرمانی آسیا و تیم دوم به مسابقات جام جهانی اعزام خواهد شد. بنابراین در انتخابی هیچ چیزی راجع به نحوه اعزام به مسابقات جام جهانی مطرح نشد و فقط این انتخابی برای قهرمانی آسیا بود.

وی تصریح کرد: تیم تبریز در مسابقات قهرمانی جهان به صورت جایگزینی سهمیه مسابقات جام جهانی اسپانیا را دریافت کرد. نحوه سهمیه جایگزینی نیز به این صورت بود که چون اقیانوسیه در رده‌بندی قرار نگرفت، تیم تبریز به‌عنوان جایگزین سهمیه هفتم را به دست آورد. در مسابقات قهرمانی آسیا در ماه پیش نیز تیم ما موفق به کسب مدال برنز شد و چون در مسابقات جهانی مجارستان کاراته ایران سهمیه گرفته بود، دیگر سهمیه از طریق قهرمانی آسیا به ما تعلق نگرفت. طبق قانون تیم‌های اول، دوم و تیم صاحب مدال برنز که به قهرمان باخته باشد، سهمیه را دریافت می‌کردند. ما نیز به تیم کویت قهرمان باخته بودیم و سهمیه را کسب کردیم. ضمن اینکه ترکیب تیم تبریز نسبت به زمانی که سهمیه جام جهانی را گرفت، تغییر کرده است.

 

دارنده دو مدال برنز کاتای انفرادی قهرمانی آسیا راجع به اینکه تیم مرکزی توقع داشت هم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود و هم به مسابقات جام جهانی گفت: ما چنین تصور و توقعی نداشتیم. تصور ما این بود که این انتخابی برای قهرمانی آسیا بوده است و ما برای مسابقات جام جهانی نیز دوباره انتخابی برگزار خواهیم کرد.

شهرجردی در پاسخ به این پرسش که بعد از برتری تیم مرکزی در انتخابی قهرمانی آسیا از مسئولان درباره نحوه اعزام به جام جهانی سوالی نپرسیدند، خاطر نشان کرد: قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا برخی عنوان می‌کردند که تیم تبریز از قهرمانی جهان سهمیه جام جهانی را گرفته است. اولاً اینکه سهمیه به کشور داده شده بود و نه تیم و از طرفی ما هنوز در مسابقه‌ای حاضر نشده و سهمیه‌ای نگرفته بودیم. اگر در مسابقات قهرمانی آسیا در چین ما موفق به کسب همین سهمیه نشده بودیم قطعاً می‌گفتیم تیم تبریز سهمیه گرفته است و اعزام حق این تیم است، اما در حال حاضر و در وضعیتی برابر سهمیه قرار گرفتیم. در این شرایط بهترین راه انتخابی بود و ما مدعی نبودیم که بدون انتخابی اعزام شویم.

وی در واکنش به طرح این موضوع که برخی مدعی هستند تیم اراک به واسطه حضور جشمید زند به‌عنوان رئیس هیئت کاراته استان مرکزی که سابقه ریاست کمیته داوران را داشته همیشه مورد حمایت داوران در انتخابی‌ها بوده است، تأکید کرد: همین جا اعلام می‌کنم اگر چنین چیزی صحت دارد، ما را به مسابقات خارج از کشور اعزام می‌کردند تا با داوران خارجی رقابت کنیم. همه چیز راه دارد و حتی اگر این صحبت مطرح است که زند در انتخابی‌ها نفوذ می‌کند، باز هم حرفی نداریم و داور خارجی بیاورند.

دارنده تنها مدال جهانی کاتای تیمی جهان ادامه داد: اختلاف تیم ما با کویت سه دهم است و اختلاف تیم تبریز با کویت هفت دهم است. حتی همین اختلاف امتیاز نیز خیلی چیزها را مشخص می‌کند. می‌توان برای انتخابی‌ها ساختار تعریف کرد و ما و تیم تبریز را به رویداد خارجی می‌فرستادند تا هر تیمی نتیجه بهتری گرفت به جام جهانی اعزام شود. موافق هرگونه چالش از طرف فدراسیون هستیم، اما اینکه انتخابی با داور برگزار شود و بعد تیم دوم اعزام شود توهین به جامعه کاتا و داوری است.

«در سالیان اخیر چالش و اختلاف شما با فدراسیون بسیار زیاد شده است و حتی در مقطعی تیم شما تصمیم به خداحافظی گرفت. بهتر نیست این چالش یک بار برای همیشه برطرف شود؟»، وی در پاسخ به این سؤال یادآور شد: بسیار حرف قشنگ زدید و تمام دغدغه ما همین است. همه موفقیت‌های بچه‌های کومیته از مدال برنز کومیته تیمی در سال 2012 در فرانسه شروع شد و توجه و اهمیت به این تیم روز به روز بیشتر شد، اما داستان ما برعکس بود. گناه ما این بود که در مسابقات جهانی اسپانیا برای اولین بار سوم شدیم و نخستین مدال جهانی کاتا را کسب کردیم.

شهرجردی افزود: تا قبل از آن همیشه می‌گفتند کاتا مدال جهانی ندارد، اما بعد از آن مدال که در زمان فرجی و آشوری گرفته شد این تیم باز هم به حال خود رها شد. ما قبل از مسابقات قهرمانی آسیا در چین به فدراسیون اصرار کردیم یک مرحله اردو برای ما در تهران بگذارند که گفتند اردو در کبگانیان برگزار خواهد شد. چرا ما نباید شرایطی برابر با کومیته داشته باشیم؟ مشکل ما چهار نفر هستیم؟ آیا درخواست ما زیاده‌خواهی است؟ فقط گفتیم هر کاری برای کومیته کردید برای ما نیز انجام بدهید. نکوفر (مدیر فنی تیم‌های ملی کاتا) به زور اصرار داشت ما در کبگانیان اردو بزنیم. شرایط کبگانیان از نظر انگیزه و روحیه، خواب و خوراک، سر زدن مسئولان، سالن تمرین و ... خیلی با شرایط کومیته متفاوت است.

«همواره توجه به کومیته بیشتر از کاتا بوده و این حرف قابل قبول است، اما برای اینکه حسن نیت خود را به فدراسیون نشان بدهید، بهتر نبود در کبگانیان حاضر می‌شدید؟»، وی در پاسخ به این پرسش نیز به خبرآنی گفت: به خدا ما خیلی از فدراسیون خواهش و تمنا کردیم. شرایط فقط اینگونه نیست که استوری بگذاریم و یا مصاحبه کنیم. صحبت ما این است که اگر قرار است از کاتا همانند بچه‌های کومیته توقع داشته باشیم باید شرایط یکسان باشد. قبل از مسابقات قهرمانی آسیا مالزی مگر حسن نیت خود را نشان ندادیم و در کبگانیان حاضر نشدیم؟ این روال نه تنها درست نمی‌شود، بلکه در یک مسیر غلط افتاده است.

ملی‌پوش کاتای کشورمان تصریح کرد: نکوفر در مصاحبه آخر خود که نمایندگان اعزامی به مسابقات جام جهانی را معرفی کرد، گفت ما زمان و مکان برای برگزاری اردو نداریم و تیم‌ها در شهرهای خود تمرین کنند. با این شرایط باید پرسید: «آقای نکوفر! شما برای چه در این سمت هستید؟». قبل از مسابقات قهرمانی آسیا نیز مطالبات خود را از نکوفر پیگیری کردیم، اما ایشان گفت که من مسئولیت فنی تیم را دارم و مسائل مربوط به لباس، تجهیزات و اردو به من ارتباطی ندارد. اگر امروز نکوفر بالای سر کاتاست به این خاطر است که اصلاً مطالبات کاتا را پیگیری نمی‌کند!

وی ادامه داد: در سه کاتای انتخابی، ما با تیم تبریز فاصله یک و هشت دهم  امتیاز  داشتیم. چگونه مدیرفنی کاتا می‌گوید انتخابی میلیمتری و فاصله کم بوده است؟! در سوپرلیگ و جلوی دیدگان همه نیز مقابل تیم تبریز با شش دهم اختلاف به پیروزی رسیدیم. با تمام احترام برای تیم تبریز می‌گویم که نباید به منافع شخصی فکر کرد و باید بهترین تیم به جام جهانی اعزام شود. نمی‌دانم چرا نکوفر اصرار به اعزام تیم تبریز دارد و یکسری حاشیه را به وجود آورده است که نه برای تیم ما و نه برای تیم تبریز، صورت خوشی ندارد. مطمئنم بچه‌های تبریز نیز حضور در جام جهانی را یا حق خودشان نمی‌دانند یا با اضطراب و استرس اعزام می‌شوند.

شهرجردی در پایان عنوان کرد: مگر ما به‌عنوان تیم اول انتخابی دیوانه هستیم که آسیا را بچسبیم و جام جهانی را ول کنیم؟! نکوفر به‌عنوان آدمی فنی و دنیادیده باید روز انتخابی صورتجلسه‌ای تنظیم می‌کرد و از مربیان امضا می‌گرفت تا خودشان انتخاب کنند و دیگر حرف و حدیثی نباشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.