خطر مرگ در پی مصرف خودسرانه مسکن‌ها و "ترامادول"

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، زهرا جهانگرد؛ سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مسمومیت‌های دارویی از مهم‌ترین علل مراجعه به بیمارستان‌ها است، اظهار کرد: بسیاری از افراد به دلیل مصرف اشتباه یا خودسرانه مسکن‌ها و مخدرهایی همچون ترامادول و متادون، دچار مشکلات تنفسی یا حتی مرگ می‌شوند.

وی درباره عوارض مسمومیت‌ها هشدار داد و افزود: هرگونه مسمومیت با داروها، مواد شیمیایی یا گازهای سمی می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای افراد داشته باشد. اقدام سریع و مراجعه به مراکز درمانی در زمان بروز مسمومیت حیاتی است.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: مسمومیت‌ در سالمندان نیز خطرات جدی‌ دارند. لذا نظارت بر مصرف داروی سالمندان ضروری است تا از اشتباهات دارویی و مصرف نادرست جلوگیری شود.

او در ادامه بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مسمومیت یا نیاز به راهنمایی فوری، با شماره 190 تماس بگیرند. کارشناسان این مرکز که از میان داروسازان و پزشکان متخصص انتخاب شده‌اند، آماده ارائه مشاوره‌های لازم هستند.

جهانگرد تأکید کرد: مراجعه فوری به پزشک و پرهیز از اقدامات خودسرانه مانند وادار کردن فرد مسموم به استفراغ، از جمله توصیه‌های مهمی است که می‌تواند از تشدید آسیب جلوگیری کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.