نماینده مجلس: دولت با روش مدیریتی صحیح در مصرف آب اقدام کند

محمد سبزی نماینده زرندیه و ساوه و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، ضمن اشاره به معضلات زاینده‌رود گفت: در کل کشور، بحث آمایش سرزمینی به درستی اجرا نشده است. به همین دلیل، سدهایی اشتباه ساخته شده‌اند و با توجه به این که کارشناسی‌های دقیقی انجام نشده، این اختلافات بین شهرهای مختلف نسبت به آب، در واقع میراث کارهای غیرکارشناسی است.

وی افزود: این مشکل مختص شهر اصفهان نیست، بلکه استان‌های دیگر نیز بعضاً با مشکل کم‌آبی و خشکی مواجه هستند. اکنون شهر ساوه بحران آب و فروچاله‌ها را دارد و هیچ نوع آبی جایگزین آب‌های زیرزمینی نمی‌گیرد. بنابراین، دولت باید یک فکر اساسی در این زمینه انجام دهد.

نماینده ساوه ادامه داد: هر شهری حق‌آبه خود را دارد، اما در واقع با ندانم‌کاری‌ها باعث شدند به لحاظ محیط زیستی، خصوصاً در شهر اصفهان، دچار ضربه‌های مهلکی شویم. زاینده‌رود دیگر زاینده‌رود قبلی و پُرآبی که بود نیست و به لحاظ کم‌آبی به رودی خشک تبدیل شده است.

در پایان خاطرنشان کرد: در بحث آب باید روش مصرف آب برای استفاده بهینه رعایت شود و نوع کشاورزی ما، نظیر غرقابی و غیره، هدر دادن آب است. دولت باید با یک روش مدیریتی درست در بحث تعادل بخشی چاه‌ها و مصرف بهینه آب، بارورسازی ابرها، انتقال آب از دریا و غیره برای بهتر شدن اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.