ناظری: آگهی مزایده مجموعه شهدا غیرقانونی است

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، اصغر ناظری در حاشیه مراسم ورزش «ملی، وفاق ملی» که در مجموعه شهدا برگزار شد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حمایت از ورزش‌های آیینی و سنتی، وزیر ورزش این ماموریت را به فدراسیون داد و ما با همکاری دوستان در سایر فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون روستایی و عشایری، برنامه‌ای برگزار کردیم. بیش از 38 مقام از سفارتخانه‌های کشورهای مختلف به همراه تعدادی از وابستگان نظامی با خانواده‌هایشان حضور داشتند و بالغ بر 120 نفر میهمان ما بودند.

وی اضافه کرد: مراسم بسیار خوبی بود؛ ما هم چوگان بازی کردیم و هم ورزش‌های سنتی و آیینی را ارائه دادیم و توانستیم برای اولین بار نژاد اسبچه خزر یا کاسپین را بیاوریم تا کودکان و نونهالان چوگان بازی کنند. امیدوارم برای سال‌های آینده بهتر از امروز برگزار کنیم. با وجود مسائلی که رسانه‌های بیگانه در بوق و کرنا کردند و بحث امنیت ما را پیش کشیدند، این مراسم نشان می‌دهد ما کشوری با تمدن طولانی هستیم و امیدواریم این مسائل و مواردی که در منطقه می‌بینیم برطرف شود و یک جهان و خاورمیانه امن را داشته باشیم.

ناظری درباره حمایت‌های وزارت ورزش از چوگان عنوان کرد: این برای دومین بار است که وزیر به اینجا می‌آید و چوگان را می‌بیند. قرار است اتفاقات خوبی بیفتد. یکسری مشکلات را دستور داده که برطرف شود و امیدواریم هرچه زودتر انجام شود، چون فرصتی نداریم. در اردیبهشت سال آینده باید آماده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی چوگان شویم. زمان کم است و ان‌شاءالله این مجموعه شهدا در اختیار فدراسیون قرار بگیرد و بتوانیم برنامه‌های خودمان را اجرا کنیم.

رئیس فدراسیون چوگان درباره آگهی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای مزایده مجموعه شهدا و نوروزآباد گفت: این آگهی کاملاً غیر قانونی است. متاسفانه دوستانی که در این حوزه کار می‌کنند، تاریخ‌ و هویت‌شان را نمی‌شناسند. دو مجموعه نوروزآباد و شهدا ثبت ملی شده‌اند. قانون نیز به صراحت عنوان کرده اماکنی که ثبت ملی شده‌اند، به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز کوچک را هم ندارند. نمی‌دانم چطور شرکت توسعه و برخی دوستان خارج از این شرکت که در بدنه وزارت ورزش هم نیستند، از این مسئله حمایت می‌کنند و این اتفاق را رقم می‌زنند که این هویت و تاریخ و میراث ملی از بین برود. ما می‌مانیم و حمایت می‌کنیم که این دو مجموعه به نوروزآباد و شهدا نام چوگان شود، اگر غیر از این باشد، مطمئن باشید که تصمیمات دیگری گرفته خواهد شد، هر چند وزیر دستور داده این اتفاق نیفتد و امیدواریم در چند روز آینده بحث مزایده نوروزآباد منتفی شود.

ناظری درباره پیگیری حقوقی این موضوع گفت: بحث حقوقی همچنان ادامه دارد. اگر مجموعه تحویل فدراسیون شود، عملاً می‌توانیم پرونده را مختومه اعلام کنیم، چون به اعتقاد ما شرکت توسعه و فدراسیون‌های ورزشی عضوی از جامعه ورزش هستند و تحت رهبری دنیامالی قرار دارند و خارج از وزارت نیستند. امیدوارم اختلافات برطرف شود و این دو مجموعه به اهالی چوگان بازگردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.