اسپیس ایکس ۴ فضانورد را به زمین می آورد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اسپیس، بازگشت آنها به زمین به دلیل آب وهوای نامساعد بیش از ۲ هفته به تاخیر افتاده بود.

کپسول دراگون این ماموریت درساعت ۲۱:۰۵ دقیقه دیشب(۲۳ اکتبر) به وقت گرینویچ از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد. در آن زمان ایستگاه فضایی بین المللی و کپسول در ارتفاع ۴۱۸ کیلومتری اقیانوس آرام قرار داشتند.

پیش بینی می شود کپسول حامل فضانوردان روز جمعه(فردا) در ساعت ۷:۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ در آب های سواحل فلوریدا فرود آید. این فضانوردان قرار بود ۷ اکتبر به زمین بازگردند اما به دلیل شرایط نا مساعد فرود در دریا به دلیل وقوع تندباد میلتون که در ۹ اکتبر در فلوریدا که به تعطیلی موقت مرکز فضایی کندی ناسا منجر شد، ماموریت مذکور به تاخیر افتاد.

متیو دومینیک، مایکل بارات، جانت اپس و الکساندر گربنکین فضانوردان ماموریت کرو ۸ هستند که اکنون به زمین بازگشته اند. کپسول حامل این فضانوردان در سوم مارس به فضا پرتاب شد و در ۵ مارس به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

این هشتمین ماموریت ارسال فضانوردان به فضا ناسا و راسکاموس(سازمان فضایی روسیه) به ایستگاه فضایی بین المللی بود که ناسا انجام داد. ماموریت کرو ۹ نیز همراه نیک هاگ و الکساندر گوربانف در ۲۹ سپتامبر به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

در این میان به نظر می رسد ماموریت کرو ۱۰ قبل از ۲۵ فوریه انجام نخواهد شد.

منبع : مهر
برچسب ها :

اسپیس فضانورد

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.