تحریم‌های یک‌جانبه هنجارهای بین‌المللی را به چالش کشیده است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ظهر امروز (پنجشنبه  3 آبان)  در اجلاس بریکس پلاس که در شهر کازان روسیه در حال برگزار است، دقایقی پیش به ایراد سخنرانی پرداخت.

پزشکیان در بخشی از سخنرانی خود تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که چالش‌ها و بحران های بین المللی بدون هماهنگی و همکاری کشورها قابل حل نیست و راهکار آن ایجاد شبکه‌های هوشمند از روابط تجاری برای تعمیق مولفه‌های دوستی میان کشورها است.

وی افزود: تحریم‌های یک‌جانبه، برخلاف موازین بین‌المللی و حقوق بشری، بسیاری از روندهای توسعه را با چالش مواجه کرده و مانع حرکت پایدار به سوی جهانی امن و اخلاق‌محور شده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: بریکس و بریکس‌پلاس باید سازوکاری شفاف، منصفانه و بدون تبعیض برای تجارت چندجانبه، با تمرکز ویژه بر جهان جنوب و کشورهای کمتر توسعه‌یافته طراحی و اجرا کنند.

وی عنوان کرد: تحریم‌های غیرقانونی، آثار ویران‌کننده‌ای بر روابط بین‌المللی داشته و مانع دسترسی کشورها به منابع مالی خود می‌شود، همچنین تأثیر منفی بر تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی، گرمایش زمین و ارائه کمک‌های بشردوستانه دارد.

خبر در حال تکمیل است...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.