ایران جزو سه کشور جذاب جهان است

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی از همدان، سیدرضا صالحی‌امیری شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر در جمع مدیران استانی و شهرستانی اظهار داشت:  هر کجای این جغرافیا را که حفر می‌کنند، از آن اثر تاریخی و تمدنی خلق می‌شود، تاکنون یک‌میلیون اثر تاریخی در این سرزمین شناسایی شده و همدان در این ظرفیت بزرگ پیشتاز است و هگمتانه امروز بر بلندای ایران و جهان می‌درخشد و به همین دلیل اسم این سرزمین را سرزمین رمزها و رازها گذاشته‌ام.

وی با اشاره به اینکه در مطالعات خودمان جزو سه کشور جذاب جهان هستیم بیان کرد: با عبور از بحران‌ها در آینده نزدیک انبوه گردشگران به این استان و کشور سفر خواهند کرد که باید زیرساخت‌ها رافراهم کنیم. در فضای فعلی باید توان خودمان را برای توسعه زیرساخت‌ها همچون هتل‌، بوم‌گردی، راه و ریل بسیج کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: صنایع دستی ظرفیت دیگری است که می‌تواند به گردشگری کمک کند، این ظرفیت در هر گوشه این سرزمین می‌درخشد و ملایر در این میان پایتخت ملی و جهانی صنایع دستی است.

صالحی‌امیری عنوان کرد: امنیت شغلی برای فعالان این هنر چه در کارگاه‌ها و چه در منازل، بازاریابی و صادرات سه مساله مهم در صنایع دستی است و بدون صادرات، صنایع دستی به مقصد و مقصود نمی‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از اوایل انقلاب پنج دوره گفتمانی را در کشور سپری کردیم که دهه اول گفتمان ارزش‌ها با کاریزمای امام راحل و دوران جنگ و شهادت، دهه دوم دوران سازندگی و تحول برای حل آسیب‌های جنگ، دهه سوم گفتمان اصلاحات و دهه‌های بعد گفتمان عدالت و اعتدال شکل گرفت و دولت پزشکیان گفتمان وفاق ملی را مطرح کرد.

باید در جلسه مدیران کشوری این مفهوم شکافته شود، وفاق رویکردی دینی و دارای مبانی سیاسی، دینی، اقتصادی و اجتماعی است و جامعه امروز به جای سخنرانی، به عمل مسوولان و وفاق ملی نیاز دارد و نقطه مقابل آن انشقاق است و هر عامل تفرقه ضد وفاق است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه جامعه از مناقشات سیاسی خسته بوده و نیازمند حرکت و خیزش جدید است گفت: مدیران در برابر این وفاق ملی مسوولیت دارند و باور دارم دفاع از انقلاب عبارت از حل مطالبات و مشکلات مردم است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

ایران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.