واریژ؛ اولین مدال‌آور انفرادی تاریخ شیرجه در قهرمانی آسیا

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، در ادامه یازدهمین دوره مسابقات شیرجه قهرمانی آسیا در چین، سام واژیر در شیرجه از تخته یک متر، عنوان سومی و مدال برنز را برای ایران به ارمغان آورد. در این رقابت که 14 ورزشکار از 10 رشته حضور داشتند، کیومرث اصلانی دیگر نماینده ایران در رده ششم ایستاد و شیرجه‌روهای کشور میزبان عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

مقام سومی شیرجه قهرمانی آسیا از تخته یک متر در شرایطی به ارمغان آمد که اولین مدال انفرادی تاریخ شیرجه‌ ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا محسوب می‌شود. پیش از این و البته در تاریخ بازی‌های آسیایی، تقی عسگری در بازی‌های آسیایی 1951 دهلی نو مدال‌های نقره و برنز و همچنین در بازی‌های آسیایی 1958، حسین اعظمی و منوچهر فصیحی دو مدال برنز در انفرادی بدست آورده بودند.

همچنین تیم ملی شیرجه ایران در مسابقات 2016 قهرمانی آسیا با ترکیب شهنام نظرپور و مجتبی ولی‌پور به سرمربیگری قائم میرابیان در شیرجه هماهنگ سکوی 10 متر برای نخستین بار در تاریخ شیرجه کشورمان به مدال برنز تیمی دست پیدا کرده بود و مدال امروز سام واژیر اولین مدال انفرادی تاریخ شیرجه ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا به حساب می‌آید.

شیرجه‌روهای ایران پیش از این در رده‌های سنی پایه، مدال‌ها و عناوین با ارزشی، بدست آورده بودند.

سام واژیر و کیومرث اصلانی دو ملی‌پوش شیرجه‌روی ایران هستند که با مربیگری قائم میرابیان در این دوره از مسابقات حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.