حاشیه جلسه دولت| از اظهارنظر بنزینی تا گشایش در وام ازدواج

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، صبح امروز جلسه‌ی هیئت دولت در غیاب مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور که برای شرکت در اجلاس سران بریکس به روسیه سفر کرده، به ریاست محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

خبرنگاران و اهالی رسانه نیز به‌رسم چهارشنبه‌ها از صبح اول‌ وقت به نهاد ریاست جمهوری رفتند تا اخبار و مصوبات این هفته‌ی دولت را پوشش رسانه‌ای بدهند.

جلسه‌ی امروز دولت در نبود برخی وزرا -به‌علت سفرشان به روسیه- برگزار شد و جمع دیگری از وزرا و اعضای کابینه به میان خبرنگاران آمدند و گفت‌وگو داشتند.

در ادامه به بخش‌هایی از سخنان اعضای دولت چهاردهم می‌پردازیم:

** برگزاری نشست منطقه‌ای برای دخیل کردن همسایگان در تأمین امنیت مرزها

وزیر کشور اولین نفری بود که زودتر از بقیه‌ی اعضای از جلسه‌ی امروز خارج شد تا خود را به سفر استانی خوزستان برساند. اسکندر مومنی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص تأمین امنیت مرزها گفت: یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی و مرز دوطرفه است و هم ما و هم طرف مقابل باید مراقبت داشته باشیم که ورود غیرمجاز از قبیل قاچاق اسلحه و قاچاق انسان انجام نشود. همسایگان نیز باید از مرزهای خود مراقبت داشته و نسبت به آن کنترل داشته باشند.

رئیس شورای امنیت کشور هم‌چنین بیان کرد: بناست یک نشست منطقه‌ای با همسایگان‌مان و وزرای کشور همسایه درباره افزایش امنیت مرزها داشته باشیم. یک کشور به‌تنهایی نمی‌تواند از مرزها مراقبت کند و این کار حتماً باید به‌صورت دوجانبه انجام شود.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** پرونده‌ی دانشجویان بررسی شده است

حسین سیمایی‌صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره‌ی بازگشت دانشجویان و اساتید دارای پرونده به دانشگاه‌ها بیان کرد: بنده قبلاً نیز گفتم ما پرونده‌ها را یک‌به‌یک بررسی کردیم. درباره آنانی که تخلف‌شان آموزشی بوده یا مسائل غیر سیاسی بوده است، روند خود را طی می‌کند.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** دولت بدون هماهنگی با مردم بنزین را گران نمی‌کند

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در جمع‌بندی مصوبات و اخبار این‌هفته‌ی دولت به مسئله‌ی قیمت بنزین که روز گذشته هم رئیس‌جمهور در سخنانش در مجلس به آن اشاره کرد، گفت: بارها تأکید شده که مردم درباره افزایش قیمت بنزین غافلگیر نخواهند شد و اگر موضوع افزایش قیمت به نتیجه برسد، این مسأله را با مردم طرح می‌کنیم و بدون هماهنگی با مردم کاری انجام نخواهد گرفت.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** ذخایر استراتژیک کالاها خوب است

غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر جهاد کشاورزی در جمع نمایندگان رسانه‌ها درباره‌ی آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک کالاها اعلام کرد وضعیت روند منظم تامین ارز و روند عادی تامین کالاهای اساسی در جریان است. در برخی اقلام مثل گندم تولید به اندازه کافی است و بقیه محصولات نیز تامین می‌شود. ذخایر استراتژیک کشور بیش از مصوبات است و بازار هم از آرامش متعادلی در این محصولات برخوردار است.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** تغییرات در وزارت گردشگری تخصصی است

سید رضا صالحی‌امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز درباره‌ی اعمال برخی تغییرات در بدنه‌ی این وزارتخانه گفت: به طور طبیعی هر دستگاهی تغییرات خواهد داشت. ما هم در استان‌ها و هم در ستاد تغییراتی داریم و تا الان هم تعدادی تغییر کردند و تعدادی هم در مسیر استعلام برای تغییرات هستند. اما این تغییرات در دستگاه ما کاملا تخصصی و فنی است و مبتنی بر سلایق و رویکردهای احساسی قطعاً نخواهد بود.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** پاسخ به تهدیدات اسرائیل

خبرنگاران درباره‌ی برخی اظهارنظرها و ادعاها مبنی بر احتمال تحرکات نظامی اسرائیل علیه مراکز هسته‌ای کشورمان، از محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی سوال کردند و او در پاسخ گفت: همیشه تهدیدات دشمن علیه کشور را داشته‌ایم، اما قابلیت‌های دفاعی و امنیتی همیشه در ترازی بوده که با هوشیاری با هرگونه تهدیدی مقابله کند و تاسیسات هسته‌ای هم بخشی از این کشور است و در قالب همین تمهیدات از آن دفاع می‌شود.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** سرانجام ماشین‌های برقی پایتخت

علیرضا زاکانی شهردار تهران به حیاط پاستور آمد و درباره‌ی سرانجام واردات خودرهای برقی پایتخت به خبرنگاران گفت: این ماشین‌ها در گمرک است.

وی در واکنش به برخی اخبار مبنی بر اینکه خودرویی به‌نام شرهداری در گمرک موجود نیست، اظهار داشت: این خودروها به نام شهرداری نیست، بلکه به نام شرکتی است که زیرمجموعه‌ی بانک شهر است.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** 300 هزار وام ازدواج پرداخت شده است

بر اساس این گزارش، یکی از دغدغه‌های امروز جوانان در شرف ازدواج، مسئله‌ی وام ازدواج است که صف نسبتاً مطوّلی برای آن وجود دارد و هنوز تمام نشده است.

خبرنگار خبرآنی در جمع خبرنگاران از احمد دنیامالی وزیر ورزش و امور جوانان در این‌باره پرسید؛ او در پاسخ بیان کرد حدود 300 هزار وام داده شده و در نوبت هم زیاد داریم و گشایش خیلی خوبی شده و در حال انجام است.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** دولت پیگیر ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی این هفته‌ی دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص مسئله‌ی ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان توضیح داد: بنده جلسه قبل هم عرض کردم، این مسئله یک فرآیندی دارد که دوستان ما بررسی می‌کنند. در رابطه با مجموعه کسانی که احیاناً برای آنها یک سری محرومیت‌های کم یا زیاد اتفاق افتاده است، کارهای خوبی صورت گرفته و امیدوارم خبرهای خوبی داشته باشیم.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** ارز دارو تأمین می‌شود

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیگر وزیری بود که مورد سوال خبرنگاران رسانه‌های مختلف قرار گرفت؛ او درباره‌ی تأمین ارز برای دارو اظهار داشت: مشکلات تأمین دارو وجود دارد از جمله مشکل انتقال و پرواز برای آن ولی تلاش می‌کنیم ارز تامین دارو را تأمین کنیم.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

** مشکلات دانشجویان برای شرکت در کنکور حل شد

حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره‌ی مشکلاتی که برخی دانشجویان برای شرکت در کنکور با آن مواجه شده بودند، گفت: معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در پی مراجعه دانشجویان محترم که برای کنکور سال 1403 و 1404 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشکل مواجه شده بودند، بررسی حقوقی انجام داد. ما رسماً و به‌صورت کتبی اعلام کردیم که شرکت این دانشجویان بلامانع است.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.