درخشش تیم مخترعین ایرانی در فستیوال اختراعات ورشو لهستان

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، فستیوال بین‌المللی و تخصصی اختراعات و نوآوری‌های کشور لهستان (IWIS 2024) در تاریخ 14 الی 16 اکتبر 2024 میلادی برابر با  23 لغایت 25 مهرماه 1403 توسط فدراسیون بین‌المللی مخترعان (IFIA)، و با حمایت سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد (WIPO)، موسسه مخترعان کشور لهستان در دانشگاه پلی تکنیک ورشو با حضور مخترعین دانشگاههای معتبر کشور لهستان و موسسات علمی و تحقیقاتی بیش از 30 کشور از جمله استرالیا، کانادا، بحرین، بلغارستان، چین، کرواسی، چک، دانمارک، مصر، فرانسه، ایسلند، ایرلند، کره جنوبی، فلیپین، لهستان، کامرون، اسپانیا، سوئد و… برگزار شد.

در این نمایشگاه دستاوردها و نوآوری‌هایی از موسسات تحقیقاتی، شرکت‌های نوآور و مخترعان به صورت انفرادی و تیمی ارائه شد. مخترعان دستاوردهای خود را در 12 حیطه از جمله راه‌حل‌های نوآورانه پزشکی، محیط زیست و حفاظت از محیط زیست، ساخت و ساز، الکترونیک و صنایع نساجی و شیمیایی ارائه دادند.

تیم مخترعین ایرانی متشکل از پزشکان نوآور در این عرصه مهم بین‌المللی خوش درخشیدند.

امیرمسعود اسدی؛ مخترع، نوآور و پژوهشگر ایرانی دارنده مدال طلای اختراعات سوئیس 2022 و مدال نقره اختراعات سیلیکون ولی آمریکا 2023 و مدیرعامل مجموعه پژوهشی کوآنزیم R، به عنوان سرپرست تیم در گفت‌وگو با خبرآنی اظهار کرد: تیم اول شامل شهریار نظری متخصص ENT، فروهه بیات و نیما حدادیان، موفق به کسب مدال طلا و کاپ گرند پریکس برای طرحی در حوزه درمان نکروز شدند. تیم دوم متشکل از احمد نظری، امیرعلی فلاحیان، شایان حداد و مهسا یزد خواستی موفق به کسب مدال طلا برای طرحی در حوزه پوست و مو شدند.

وی ادامه داد: تیم سوم شامل دکتر زهرا استیلاف، شبنم جوادیان و امیرمسعود اسدی موفق به کسب مدال طلا برای طرحی در حوزه علوم اعصاب شدند. همچنین تیم چهارم شامل آیدا عسکریان، حمیدرضا بنکدارچیان و احمد نظری موفق به کسب مدال نقره برای طرحی در حوزه پوست و مو و زیبایی شدند.

اسدی افزود: برگزاری این عرصه مهم بین‌المللی فرصتی جهت معرفی و آشنایی مخترعین و نوآوران کشورهای مختلف با مجامع علمی و دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی، کسب اطلاعات از اختراعات و فن‌آوری‌های روز دنیا، ارائه اختراعات ثبت شده مخترعان در سطح بین‌المللی و همچنین عرصه‌ای برای ورود به بازارهای جهانی و یافتن حمایت‌کنندگان مالی برای تولید دستاوردهای علمی است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.