اشغالگران برای اولین بار بشکه‌های انفجاری در شمال غزه پرتاب کردند

دربحبوحه تداوم جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه، اشغالگران همچنان مناطق مختلف غزه را بمباران کرده و اقدام به تخریب منازل فلسطینیان می‌کنند. شب گذشته هواپیماهای رژیم صهیونیستی بشکه های انفجاری را بر روی محله‌های مسکونی در شمال نوار غزه پرتاب کردند.

به گزارش خبرآنی، ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه در سیصد و هشتاد و سومین روز، به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و ۱۹ روز است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

اشغالگران برای اولین بار بشکه‌های انفجاری در شمال غزه پرتاب کردند
غزه

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) ۲۰ حمله به مناطق شمالی نوار غزه انجام دادند.

براساس گزارش العربی الجدید، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که توپخانه رژیم صهیونیستی چندین منطقه در شمال غرب شهر رفح را هدف قرار دادند.

در ادامه رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش رژیم اشغالگر چندین منزل را در غرب اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه تخریب کرد.

منابع خبری از شهادت ۲ کودک و زخمی شدن ۶ تن دیگر درنتیجه حمله رژیم اشغالگر به منزلی در جبالیا البلد در شمال نواز غزه خبر دادند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر علاوه‌ بر هدف قرار دادن اردوگاه جبالیا، منطقه «التوام» در شمال غرب شهر غزه و اطراف «برکه الشیخ رضوان» را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه تجاوزات خود، مدرسه الفاخوره در جبالیا در شمال نوار غزه که آوارگان فلسطینی در آن جمع شده بودند را به زور تخلیه کرد.

منابع خبری نیز گفتند در نتیجه هدف قرار دادن منزل خانواده «حلاوه» در غرب جبالیا البلد در شمال نوار غزه چندین فلسطینی شهید و زخمی شدند.

خبرنگار روسیا الیوم نیز تصریح کرد جسد ۲ تن از منطقه «دوله» در محله الزیتون در غزه بیرون کشیده شد که دیروز سه‌شنبه توسط نظامیان رژیم اشغالگر هدف قرار گرفته شده بودند و شمار شهدای این منطقه تاکنون به هشت تن رسیده است.

وی در ادامه از زخمی شدن چندین تن دیگر درنتیجه حملات رژیم صهیونیستی توسط کواد کوپتر به محل تجمع شهروندان فلسطینی در خیابان «النصر» در جبالیا النزله و در محله «تل الزعتر» در شمال نوار غزه خبر داد.

رسانه‌های فلسطینی در ادامه گزارش دادند که صدای چندین انفجار مهیب در منطقه «الصفطاوی» دربحبوحه تبادل آتش گسترده شنیده شد.

شهادت یک پزشک و پرستار در بیت لاهیا

در همین راستا، خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد که در نتیجه کمبود دارو و اکسیژن و تداوم محاصره رژیم صهیونیستی یکی از بیماران داخل بیمارستان اندونزی به شهادت رسید.

یکی از پرستاران بیمارستان اندونزی نیز درپی حمله پهپادی در«بیت لاهیا» در شمال نوار غزه به شهادت رسید.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره همچنین از شهادت «محمد غانم» پزشک بیمارستان «کمال عدوان» در حمله پهپادی به بیت لاهیا خبر داد.

سازمان دفاع شهری نیز از شهادت ۲ تن و زخمی شدن سه تن دیگر پس از بمباران «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه خبر داد.

جنایت در محله التفاح و شهادت کارمندان شهرداری غزه

منابع خبری همچنین از شهادت چهار فلسطینی و زخمی شدن چند تن دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به محله «التفاح» در شرق شهر غزه خبر دادند.

در همین راستا، منابع خبری اعلام کردند که پس از هدف قرار دادن شرق محله التفاح توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۶ تن از کارکنان شهرداری غزه شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

بمباران خودروی متعلق به آنروا

در همین رابطه، خبرنگار الجزیره  نیز از شهادت ۲ فلسطینی و زخمی شدن چند تن در نتیجه هدف قرار دادن یک دستگاه خودروی وابسته به آژانس آنروا در خیابان «صلاح الدین» در جنوب شهر «دیر البلح» خبر داد.

پیش از این «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در توصیف شرایط وحشتناکی که کارکنان آنروا در شمال منطقه تحت محاصره کار می‌کنند، در پستی در ایکس نوشت: بوی مرگ همه جا پیچیده، زیرا اجساد روی جاده‌ها یا زیر آوار مانده‌اند. در شمال غزه، مردم فقط منتظر مرگ هستند. آنها احساس مهجوریت، ناامیدی و تنهایی می‌کنند. آنها ساعت به ساعت زندگی می‌کنند و در هر ثانیه منتظر مرگ هستند.

وی در ادامه اعلام کرد: ما خواستار برقراری آتش‌بس فوری در شمال غزه، حتی برای چند ساعت هستیم تا امکان عبور کمک‌های بشردوستانه برای خانواده‌هایی که مایل به ترک هستند فراهم شود.

پیش از این نیز «جویس مسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در اظهاراتی وضعیت شمال نوار غزه را «وحشتناک» توصیف کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و تبعیت این رژیم از دستورات موقت دادگاه لاهه شده بود.

اشغالگران برای اولین بار بشکه‌های انفجاری را در شمال غزه پرتاب کردند

بولدوزرهای اشغالگران قبلاً بشکه‌های انفجاری را در وسط محله‌های جبالیا کار گذاشته و از راه دور اقدام به انفجار آنها کرده بودند اما این اولین بار است که هواپیماهای صهیونیستی بشکه‌های انفجاری را از هوا بر روی نوار غزه پرتاب می‌کنند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند: بشکه‌های انفجاری روی محله‌های مسکونی در شمال غزه سقوط کردند و باعث انفجارهای بسیار قوی و لرزش‌های زمینی شدند که ساکنان شهر غزه آن را احساس کردند.

بشکه‌های مواد منفجره از قالب‌های فلزی یا سیمانی مجهز به یک فن نیروی محرکه در عقب و یک چاشنی مکانیکی در قسمت جلویی تشکیل شده‌اند. روی لبه‌های خود اهرم‌هایی دارند که به آنها کمک می‌کنند تا در هواپیمایی  که آنها را می‌اندازد، قرار بگیرند و -طبق قانون سقوط آزاد - به محل هدف اصابت کنند.

اشغالگران برای اولین بار بشکه‌های انفجاری در شمال غزه پرتاب کردند
آتش‌سوزی در غزه

این بشکه‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم مواد منفجره TNT را حمل می‌کنند، علاوه بر آن مواد نفتی که به آتش سوزی در هنگام اصابت به هدف کمک می‌کند و ضایعات فلزی مانند میخ و قطعات ضایعاتی که در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود، به صورت ترکش‌هایی عمل می‌کنند که باعث خسارت مادی به مردم و ساختمان‌ها می‌شوند، به خصوص اگر بمباران ناگهانی باشد.

یکی از ویژگی‌های بشکه‌های انفجاری این است که سلاح نسبتاً ارزانی هستند که نیازی به راهنمایی فنی ندارند و از هلیکوپترها به مناطق مسکونی شلوغ انداخته می‌شوند و باعث تخریب زیاد و فشار فوق العاده می‌شوند که با توده‌های بزرگ شعله آتش در یک دایره با قطر ۲۵۰ متر بدون هیچ دقتی در اصابت به اهداف همراه هستند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تل‌آویو میلیاردها دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تُن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.