برگزاری همایش تخصصی جزایر سه‌گانه ایرانی در دانشگاه علامه

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، شصت و سومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صبح امروز با هدف دانشگاه مهارت محور، پویا و هدفمند در برنامه هفتم توسعه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

شجاع احمدوند سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در این همایش اظهار کرد: تکنولوژی‌های جدیدی وارد ایران شده و همزمان با آنها رشد کرده‌ایم، اما باید تلاش بیشتری در این راستا داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر، بیشتر کلاسهای دانشگاه علامه طباطبائی از سیستم‌های جدید سنتی آموزشی استفاده می‌کند که البته گاهی اوقات هم دچار مشکلاتی در ارائه خدمات می‌شود.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: بدون پژوهش، آموزش می‌میمرد، اما بدون آموزش اصلا پژوهشی به وجود نخواهد آمد، تمام این موارد متاخر بر آموزش است.

احمدوند گفت: علوم انسانی با وجود تمام شعارها در جامعه، اما همچنان مورد مغفول واقع شده است و امیدوار هستیم وزیر جدید علوم به آن توجه بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: علوم انسانی در همه دنیا گویی در قالب یک سازمان نهادینه شده است که این سازمان از دو بخش شالوده گرایی و غایت گرایی تشکیل شده و شالوده گرایی در پایه فنی و مهندسی و پزشکی مورد توجه قرار می گیرد، اما وجه غایت گذاری علم است. همچنین علوم انسانی نیز نقش غایت گرایی دارد.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه نباید علوم انسانی را جزء علوم کم اهمیت بدانیم، تاکید کرد: علوم انسانی سازمانی است که علم را در جامعه غایت گذاری می‌کند.

احمدوند اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی دانشگاه یکی از کارهایی است که در این دوره مورد توجه وزیر علوم بوده و مورد توجه ما هم است و تلاش می‌کنیم آن را اجرا کنیم.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی، گسترش برنامه‌های اجتماعی را از برنامه های این دانشگاه برشمرد و گفت: با توجه به تکرار ادعاهای واهی امارات بر سر جزایر سه‌گانه به زودی میزبان همایش تخصصی درباره ابعاد مختلف جزایر سه‌گانه (ابو موسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) و مالکیت ایرانی خدشه‌ناپذیر آنها خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.