سالانه 300 میلیون سفر با خط 8 متروی تهران انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، شبکه متروی تهران از اواخر دهه 70 با راه‌اندازی 3‌ ایستگاه صادقیه، وردآورد و کرج خدمت‌رسانی به شهروندان پایتخت و کرج را آغاز کرد اما اکنون تعداد‌ ایستگاه‌ها به 158‌ ایستگاه رسیده است.

طی 25 سال گذشته، غیر از سال 1380 که 15‌ ایستگاه به بهره‌برداری رسید، در هیچ سال دیگری تعداد‌ ایستگاه‌های افتتاح شده طی یک سال از مرز 9 عدد فراتر نرفت و در سال 1379 نیز هیچ‌ ایستگاهی به مرحله تکمیل نرسید و افتتاح نشد.

اما طی 3 سال گذشته تعداد‌ ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در هر سال (1400، 1401 و 1402) از میانگین 25 ساله فراتر رفته است و به ترتیب 7، 7 و 9‌ ایستگاه افتتاح شد؛ البته سال گذشته 9‌ ایستگاه به بهره‌برداری رسید و دسترسی به‌ ایستگاه تبادلی تربیت مدرس از خط 7 نیز حاصل شد تا سال 1402 را بتوان یکی از سال‌های قابل قبول در توسعه شبکه مترو پایتخت قلمداد کرد.

در کنار توسعه‌ ایستگاه‌های مترو، آغاز احداث خطوط جدیدی در سال‌های اخیر کلید خورده که یکی از آن‌ها خط 8 مترو است، خطی که در آینده یکی از پرمسافرترین خطوط مترو خواهد بود.

این خط حدود 40 کیلومتر طول و 34‌ ایستگاه دارد که از جنوب شرق تهران آغاز و به صورت نعل اسبی در‌ ایستگاه سرسبز خاتمه پیدا می‌کند و 4 رینگ ترافیکی داخل تهران با این خط پوشش داده می‌شود.

این خط بیشترین جابجایی مسافران را خواهد داشت؛ چرا که تقریباً تمام شبکه‌های متمرکز حمل و نقلی و پایانه‌ها را به هم متصل می‌کند.

عملیات اجرایی خط 8 از اواخر سال 1402 شروع شده و با سرمایه‌گذاری یک شرکت داخلی به اسم چیلکو و مشارکت یک شرکت چینی احداث خواهد شد.

به گفته علیرضا عربها؛ مجری خط 8 متروی تهران، عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه در یال جنوبی و در منطقه 15 آغاز شده است، آخرین فاز اجرایی خط 8 مترو هم در بخش شمالی جنوبی است که حفاری آن پس از تأمین و تجهیز کارگاه در محدوده شرکت راه آهن و بوستان ولایت، بصورت مکانیزه آغاز خواهد شد.

عربها همچنین اعلام کرد که زمان‌بندی اجرای کل پروژه خط 8 مترو، 6 سال تعیین شده است که در صورت تأمین مالی به موقع، می‌توانیم پس از سه سال به صورت فاز‌بندی، خط 8 را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

به گزارش خبرآنی، پیش‌بینی می‌شود با تکمیل خط 8 و‌ایستگاه‌های آن در سال افق طرح، سالانه حدود 300 میلیون سفر از طریق این خط صورت پذیرد.

این دوره مدیریت شهری در عمر 3 ساله خود اقدامات قابل توجهی در شبکه مترو انجام داده که اصلاً با دوره گذشته مدیریت شهری که بسیاری از فعالیت‌های شهری به حالت نیمه تعطیل در آمده بود، قابل مقایسه نیست و اثرات این فعالیت‌ها و خدمات در سال‌های آینده بیش از پیش عیان خواهد شد؛ خط 8 مترو نیز یکی از فعالیت ها و اقداماتی است که نقش بزرگی در تردد روزانه شهروندان و افزایش مسافران این شبکه حمل و نقلی پرطرفدار خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.