احتمال کاهش هزینه سفر به عتبات

سید عباس حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، درباره گران شدن هزینه سفرهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات و امکان تخصیص نرخ ارز متفاوت برای سفرهای زیارتی اظهار کرد: طبق قانون، نرخ ارز سفرهای زیارتی بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران تعیین میشود اما تعیین نرخ پایین‌تر را همواره در جلسات شورای عالی مطرح کرده‌ایم و دولت نیز تا حد امکان، همراهی لازم را انجام داده است. 

وی ادامه داد: با برگزاری نخستین جلسه شورای عالی حج در دولت جدید نیز این موضوع را مطرح می‌کنیم تا چنانچه امکان آن فراهم باشد و محدودیتی در تأمین منابع نباشد، نرخ ارز مناسب تری تعیین شود تا در نهایت بتوانیم سفر آسان و ارزان‌تری برای زائران فراهم کنیم. 

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند سفر زائران عتبات را تسهیل کند، تخصیص ارز مسافرتی به زائرانی است که به صورت زمینی به عتبات مشرف می‌شوند؛ شورای عالی حج در این زمینه مصوبه‌ای داشته اما به دلیل فراهم نبود زیرساخت‌های بانک مرکزی و بانک ملی اجرایی نشده است. 

وی افزود: اگر زیرساخت‌های لازم از سوی بانک مرکزی و بانک‌های عامل در مرزها فراهم شود و زائران کاروان‌های زمینی بتوانند ارز مسافرتی که طبق مصوبه تعیین شده 200 دلار بود می‌تواند بخشی از هزینه‌های سفر آنها را پوشش دهد.

حسینی درباره رایزنی با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات کم‌بهره به زائران عتبات در راستای کمک به تأمین هزینه سفر گفت: این موضوع در دستور کارمان بوده و از بانک‌های عامل درخواست کرده‌ایم که برای مردم تسهیلاتی قائل شوند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم اما امیدواریم در این زمینه همراهی کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

احتمال هزینه عتبات

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.