پاسخ دفتر امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان به گزارش خبرآنی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، در پاسخ دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان آمده است:

«با توجه به یادداشت یکم آبان 1403 با عنوان تقدیر از باشگاه‌های ورزشی با کدام شاخص ارزیابی؟ ضمن قدردانی از نویسنده محترم به استحضار می‌رساند درباره عدم وجود پارامترهای تخصصی اجرای آن لازم به توضیح است که اداره کل توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان با هدف حمایت و توجه به بخش خصوصی و ایجاد بستر مناسب و ترویج باشگاه‌داری و توسعه سلامت عمومی جامعه، مراسم تجلیل از باشگاه‌های برتر را به عنوان اقدام در نظر گرفت.

با توجه به این مهم که اراده‌ای مبتنی بر تقدیر و تشکر از این زحمتکشان و طلایه‌داران سلامت عمومی وجود داشت، عطف به نامه مورخ 13 مرداد به شماره 5716 خطاب به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، خواستار بررسی و معرفی باشگاه‌های فعال و برتر آنها بر اساس سه محور فرهنگی، همگانی و قهرمانی شدیم به طوری که برای هر کدام از ابعاد هشت شاخص ابلاغ شد و ادارات کل استانی نیز در قالب کمیته تخصصی نسبت به بررسی مستندات باشگاه‌های حائز شرایط اقدام و نهایتاً در هر محور فرهنگی، همگانی و قهرمانی، یک باشگاه با ارائه مستندات لازم به دفتر امور باشگاه‌ها ارسال کردند.

سپس دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها با تشکیل کمیته فنی، مستندات ارسالی ادارات کل استانی را به مدت 170 نفر ساعت مورد بررسی و تأیید نهایی قرار داد.

همچنین در خصوص دغدغه‌های نگارنده این مطلب پیرامون اهمیت تدوین یک نظام جامع برای باشگاه‌داری به اطلاع می‌رساند لایحه نظام باشگاه‌داری در ابتدای سال 1402 از سوی این وزارتخانه به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال شده که پس از تأیید کمیسیون مذکور برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان لوایح دارای اولویت، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

در این بین پیگیری‌های اخیر این وزارتخانه نیز به صورت مستمر وجود داشته است تا در بهترین و سریع‌ترین زمان ممکن این لایحه مورد بررسی و سپس تصویب قرار گیرد.

در ادامه در خصوص انتخاب با سلیقه، همانگونه که در قسمت نخست این جوابیه مطرح شد، ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، بر اساس هشت شاخص اعلامی و ابلاغی از سوی این دفتر برای هر یک از محورهای فرهنگی قهرمانی و همگانی و در قالب یک کمیته تخصصی اقدام به انتخاب معرفی یک باشگاه برای هر محور نمودند که در نوع خود قابل احترام است.

در پایان ضمن قدردانی مجدد از آن رسانه وزین و دغدغه‌هایی که وجود دارد، انتظار می‌رود در یادداشت‌هایی با این مضمون مهم، پیش از نگارش و انتشار با کارشناسان این دفتر، موارد و ابهامات موجود را مطرح کنند و بدون شک بر اساس رسالتی که بر دوش داریم، پاسخگویی را وظیفه خود می‌دانیم. قطعاً در قالب این فرآیند، تعامل رسانه با ورزش افزایش یافته و مطالب همراه با نقدها و نظرها با شفافیت موضوعی و آگاهی‌بخشی بیشتر به مخاطبان ارائه خواهد شد».

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.