تلاش می‌کنیم مرکز آمار به گرد و غبار سیاست آلوده نشود 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش می‌کنیم که دامان مرکز آمار ایران به گرد و غبار سیاست آلوده نشود.

به گزارش خبرآنی، سیدحمید پورمحمدی در برنامه روز ملی آمار و برنامه ریزی گفت: امروز برای خانواده سازمان برنامه کشور روز مبارکی است؛ چراکه هم روز ملی آمار و برنامه ریزی است که امروز در برنام سالانه ان هستیم و هم مطابق قانون در این روز باید لایحه بودجه کشور تقدیم مجلس شود که به لطف خدا هر دو اتفاق رقم خورد و امروز نیز لایحه بودجه ۱۴۰۴ از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: روز آمار و جایگاه آن بسیار مهم است و قصد سازمان برنامه این است که دامان مرکز آمار به گرد و غبار سیاست آلوده نشود. ما در سازمان برنامه به هیچ وجه قصد نداریم که بر مرکز آمار اثرگذاری داشته باشیم و این برای ما خیلی مهم است که داده‌های مورد نیاز مرکز آمار به درستی فراهم شود.  

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سازمان برنامه دست مرکز آمار را در دستان کارشناس تخصصی سازمان برنامه قرار دادیم تا بتوانند در برنامه ریزی دقیق برای کشور بهترین اثرگذاری و هماهنگی را داشته باشند.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: در روزهای آینده سرشماری بخش کشاورزی آغاز می‌شود که اهمیت بالایی برای برنامه ریزی‌ها و اطلاع از شرایط کشور دارد. در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون کشاورزی در کشور وجود دارد که برآورد داده ها در این زمینه رو بیش از گذشته ملزوم می‌سازد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع غذا و کشاورزی در کشور تصریح کرد: موضوع امنیت غذایی بسیار مهم و حساس برای کشور است و از این روز تمام ضرفیت‌های سازمان برنامه در خدمت مرکز آمار ایران است و با تمام دستگاه‌ها نیز گفتگوی لازم را انجام می‌دهیم تا سرشماری مهم کشاورزی به درستی صورت بگیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تغییرات مدیریتی و سیاسی و نقل آن آمارهای کشور گفت: متاسفانه در هر دوره تغییر مدیریت در بخش کلان کشور شاهد بوده‌ایم یا برخی آمار بالا رفته یا پایین آمده که این در ارزیابی محاسبات و برنامه ریزی خلل ایجاد می‌کند.

پورمحمدی در پایان با اشاره به سرشماری بزرگ نفوس و مسکن در سال ۱۴۰۵ گفت: در سال‌های آینده بحث برگزاری سرشماری نفوس و مسکن مطزح است و از همین امروز باید مقدات سرشماری بزرگ نفوس و مسکن فراهم شود تا نقش مهم مرکز آمار نمایان‌تر شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

سیاست آلوده

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.