مدیرعامل "صندوق ملی محیط زیست" منصوب شد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، در حکمی از سوی شینا انصاری؛ معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، «امیرارسلان مهاجری طهرانی» به عنوان مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست و عضو موظف هیئت صندوق ملی محیط زیست منصوب شد.

همچنین در احکامی دیگر، شهریار هنرور و سید حسین موسوی به عنوان اعضای موظف هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست منصوب شدند.

امید حاجتی؛ معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست بیان کرد: ما در جلساتی که با معاونین صندوق توسعه ملی داشتیم قول دو خط اعتباری ریالی و ارزی را از این مجموعه گرفتیم که خط ریالی آن نزدیک به هزار میلیارد تومان و خط ارزی آن تا حدود 2 میلیارد دلار است و اگر خروجی‌های قابل دفاعی داشته باشیم می‌توانیم این میزان را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: شفافیت و انضباط مالی قابل دفاع از جمله انتظارات ما از صندوق است و در این خصوص اگر لازم است فرایندی اصلاح شود باید این کار انجام گیرد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: اقداماتی که ما در صندوق ملی محیط زیست انجام می‌دهیم باید محسوس باشد و لازم است این مسئله از طریق برنامه‌ریزی و به صورت موضوعی و موضعی انجام گیرد تا موثر عمل شود.

وی افزود: به طور مثال ما می‌توانیم در مورد گردوغبار در یک منطقه از کشور وارد شویم و مسئله را در مدت زمان معین حل کنیم تا آثار و نشانه های آن را مردم و دولتمردان مشاهده کنند و بعد به سراغ مسئله بعد برویم اما اگر صندوق به جای این استراتژی به موضوعات متعدد در جاهای مختلف ورود داشته باشد، نشانه‌های آن برای مردم و سیاستگذاران قابل لمس نخواهد بود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: صندوق ملی محیط زیست از بازوهای اقتصادی حمایت سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود و نمی‌توان صندوق را جزوی منفک از سازمان بدانیم و این نهاد باید همسو با سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان باشد.

حاجتی خاطرنشان کرد: امید است با تعامل دوطرفه ای که میان سازمان و صندوق ایجاد می‌شود شاهد تسریع در مقابله با چالش‌های محیط زیستی کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.