بازگشت یارانه دارو به صندوق بیمه/برآورد بودجه دارویار در1404

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرآنی درباره وضعیت تخصیص بودجه طرح دارویار در سال 1403 گفت: تا پیش از این، کل اعتبار مربوط به اجرای طرح دارویار به بیمه‌های پایه اختصاص می‌یافت تا در اختیار مراکز درمانی و داروخانه‌ها قرار گیرد و این امر موجب می‌شد پرداختی‌ها به‌روز باشد. اما در سال جاری تصمیم گرفته شد که این منابع توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به داروخانه‌ها و مصرف‌کنندگان نهایی تخصیص یابد. در این راستا، قسمت یارانه ارزی دارو که از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تخصیص می‌یابد، با تأخیر پرداخت می‌شود، اما بخشی که مربوط به پوشش بیمه‌ای داروهاست، از سوی بیمه سلامت به‌روز پرداخت می‌شود.

در ادامه، مهدی رضایی، معاون سازمان بیمه سلامت، درباره بودجه دارویار بیان کرد: با توجه به اینکه سهم ارز دارو در سال دوم اجرای طرح دارویار از بیمه‌ها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها منتقل شد، این موضوع باعث بروز مشکلاتی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها شد. پیش‌بینی شده است که از سال 1404 دوباره این سهم به بیمه‌ها اختصاص یابد تا به حساب داروخانه‌ها واریز شود.

وی افزود: این موضوع را سخنگوی دولت مطرح کرده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به مشکلاتی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پرداخت سهم ارز دارو داشته، این پرداخت‌های چندگانه به داروخانه‌ها دوباره تجمیع و از طریق بیمه‌ها انجام شود.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به سؤال دیگر خبرآنی درباره میزان تحقق بودجه دارویار در سال گذشته تصریح کرد: 70 هزار میلیارد تومان بودجه برای طرح دارویار پیش‌بینی شده بود، اما تنها 40 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است و امیدواریم در سال آینده در تخصیص منابع ارز دارو مشکلی ایجاد نشود. برآوردها نشان می‌دهد که برای اجرای طرح دارویار در سال 1404 به بیش از 105 هزار میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.