ضرورت ایجاد زیست‌بوم ازدواج در کشور

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، جلسه هم‌اندیشی مسئولان شبکه دو صدا و سیما با سامانه همسان‌گزینی "همدم" در مؤسسه فرهنگی تبیان برگزار شد. در این جلسه که بامروت‌نژاد؛ مدیر شبکه دو، حسینی؛ مدیر سامانه همسان‌گزینی همدم، دانشور؛ مشاور امور زنان و خانواده شبکه دو، و کاظم‌بیگی؛ مسئول میز خانواده حضور داشتند، بر تعامل هرچه بیشتر برای تهیه و تولید محتوای رسانه‌ای به منظور نهادینه‌سازی ارزش‌ها و هنجارهای حوزه ازدواج تأکید شد. همچنین حاضرین درباره هم‌افزایی بیشتر و استفاده از ظرفیت تمامی تسهیلگران ازدواج به ارائه راهکار پرداختند.

در ابتدای جلسه، حسینی؛ مدیر سامانه همسان‌گزینی همدم، ضمن تشریح نحوه استفاده از این سامانه، به امکانات اپلیکیشن همدم از قبیل ارائه آموزش و مشاوره لازم برای ارتباط و دوره آشنایی جوانان، بهره‌گیری از آزمون‌های روان‌شناختی و معرفان باتجربه و متخصص، و تناسب‌سنجی افراد مطابق با آخرین روش‌های علمی روز دنیا توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیست‌بوم ازدواج در کشور، ادامه داد: توجه به واقعیت‌های امروز جامعه و ضرورت طراحی سامانه‌ای برای بهره‌گیری نسل جدید و تهیه و تولید برنامه‌هایی برای ایجاد الگوی ذهنی و رفتاری صحیح درباره انتخاب همسر از دیگر دغدغه‌هایی است که باید در برنامه‌ریزی آینده سامانه همدم مدنظر قرار گیرد.

مدیر سامانه همسان‌گزینی همدم افزود: 80 درصد دانشجویان، مخاطب اصلی سامانه همدم هستند که این امر نشان‌دهنده موفقیت این سامانه است.

در ادامه جلسه، تولید برنامه برای افزایش آگاهی خانواده‌ها و ارتقای سواد علمی جامعه درباره موضوع خطیر ازدواج از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

پوشش رسانه‌ای فعالیت‌های سامانه همدم و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده افراد از محیط امن و مطمئن و بانک اطلاعاتی وسیع این سامانه مورد اذعان حاضرین در جلسه بود. همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین برای تحقق ازدواج پایدار، افزایش فرزندآوری، و تقویت و توسعه همکاری‌های فی‌مابین موضوع دیگری بود که در این جلسه با ارائه مصادیق مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

ضرورت ایجاد ازدواج

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.