افتتاح فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، احداث بزرگراه شهید بروجردی و تکمیل اتصال آزادراه تهران ـ ساوه به بلوار الغدیر از جمله پروژه‌هایی است که در این دوره از مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته و از ابتدای این دوره در دستور کار قرار داشته است.

بزرگراه شهید بروجردی به طول 4.7 کیلومتر و عرض 76 متر، در امتداد آزادراه تهران ـ ساوه و بین بزرگراه آزادگان تا بلوار الغدیر طراحی شده است. هدف اصلی از احداث این بزرگراه، اتصال آزادراه تهران ـ ساوه به بزرگراه فتح و در ادامه به بزرگراه یادگار امام(ره) است.

احداث فاز نخست این پروژه از سال 1388 آغاز شد، اما به‌دلیل وجود معارضین ملکی و تأسیساتی، اجرای آن در طول سال‌ها با وقفه‌های متعددی مواجه شد. در سال 1393، پس از انتقال پروژه به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، پیشرفت فیزیکی آن به 6 درصد رسید. طی 7 سال، این پروژه با افت‌وخیزهای زیادی همراه بود تا جایی که در سال 1400 به پیشرفت 69 درصدی رسید.

فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به طول 3.7 کیلومتر در بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر، پس از گذشت 13 سال، در 15 مهرماه سال گذشته با حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر به بهره‌برداری رسید.

این پروژه، یکی از پروژه‌های مهم و تأثیرگذار در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه 18 تهران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.