افتتاح 23 مدرسه خیرساز در تهران تا پایان آذرماه

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در مراسم افتتاح پروژه‌های علمی و آموزشی منطقه 17 تهران با تجلیل از 4 هزار شهید این منطقه و خیران مدرسه‌ساز، گفت: بناهای آموزشی تازه‌ساخته در منطقه 17 بسیار ارزشمند هستند. برخی از بناهای آموزشی در تهران حقیقتاً مناسب مدرسه نیستند، اما امروز بناهایی که به‌دست خیران ساخته شده‌اند، می‌توانند ساعات بسیار خوبی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه کار خیران صرفاً یک فعالیت عمرانی نیست، افزود: کار خیران، ساخت یک بنای فرهنگی است که همزمان با آن فرهنگ خیرخواهی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. هر یک از دانش‌آموزان این مدارس در آینده می‌توانند یک خیر مدرسه‌ساز باشند و مسیر شما را دنبال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر در همه مناطق تهران، مدارس خیرساز در حال ساخت و تکمیل هستند. تا پایان آذر سال جاری، 23 مدرسه خیرساز در سطح تهران افتتاح خواهد شد. البته ما تنها به ساخت مدرسه اکتفا نمی‌کنیم و تعمیر، نوسازی و تجهیز مدارس موجود نیز در دستور کار ماست.

آموزش و پرورش تهران کمبود اعتبار ندارد

کریمیان همچنین اظهار داشت: خوشبختانه آموزش و پرورش شهر تهران با کمبود اعتبار مواجه نیست و ما آمادگی داریم برای مناطق مختلف، هر طرح بزرگی که ضرورت ساخت و اجرای آن وجود داشته باشد، انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: با کمک مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران، یک باشگاه خیران مدرسه‌ساز راه‌اندازی شده است تا هر کس بتواند به اندازه توان خود، حتی با تأمین یک آجر برای ساخت مدارس، مشارکت کند. هدف ما بیش از جذب اعتبار و سرمایه، ترویج یک کار فرهنگی است و ما به دنبال فرهنگ‌سازی برای مدرسه‌سازی هستیم.

وی با انتقاد از وضعیت انجمن اولیا و مربیان، گفت: این انجمن به یک کار تشریفاتی تبدیل شده است و ما در تلاش هستیم که آن را از یک فعالیت تشریفاتی خارج کنیم و به نهادی برای انجام امور عام‌المنفعه تبدیل کنیم.

حمیدرضا جمیلی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 تهران نیز در این مراسم گفت: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌ساز رشد و پیشرفت همه‌جانبه کشور، به‌ویژه در بخش علمی است که زیربنای اصلی توسعه را تشکیل می‌دهد. ما تمام تلاش خود را برای تحقق عدالت آموزشی و توسعه فضاهای آموزشی به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.