مجوز انتشار ۱۰ همت اوراق اسلامی ببرای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای

مجوز انتشار ۱۰ همت اوراق اسلامی ببرای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای

براساس تبصره ۲ بخش اول لایحه بودجه، شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی مجاز به انتشار ۱۰ هزار ملیارد تومان اوراق مالی اسلامی با هدف رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای با تأمین تجهیزات و علائم ایمنی راه‌ها هستند.

به گزارش خبرآنی، مسعود پزشکیان - رئیس جمهوری - امروز بخش اول لایحه بودجه سال آینده (۱۴۰۴) را تقدیم مجلس کرد. این لایحه، دومین بودجه بعد از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است و مطابق ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده­ واحده (مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌­ای و مالی و اجزای اصلی آنها) و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند که امروز بخش اول آن به مجلس ارائه شد.

براساس بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴، مطابق تبصره ۲ لایحه بودجه، در راستای تامین مالی داخلی و خارجی، شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی مجاز بوده که با تصویب شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور و تایید شورای اقتصاد با تضمین خود یا سایر صندوق‌های تابعه و وابسته، نسبت به انتشار ۱۰۰ هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال معادل ۱۰ همت اوراق مالی اسلامی برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای با تأمین تجهیزات و علائم ایمنی راه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.