مرگ سالانه 20000 ایرانی در تصادفات کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمدرضا ظفرقندی امروز در سی‌امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت در مرکز همایش‌های صداوسیما اظهار کرد: سهم سلامت از GDP امروزه 4 درصد است در حالی که این سهم باید به حدود 8 درصد برسد و بنابراین برای افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: در بحث سلامت باید بر پیشگیری و آموزش تمرکز کنیم. در سال 1402 بیش از 20 هزار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم درحالی که بخش عمده‌ای از این مرگ‌ومیرها با آموزش و فرهنگسازی کاهش می‌یابد و بنابراین برای کاهش تصادفات نیاز به برنامه‌ریزی و فرهنگسازی داریم. در عین حال باید کیفیت اتومبیل‌ها و جاده‌ها نیز بهبود یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه روش‌های مختلف پیشگیری از بیماری‌ها از جمله دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و سبک زندگی سالم باید به مردم آموزش داده شود، تصریح کرد: بیمه‌ها باید برای تشویق به ورزش، کاهش مصرف دخانیات و ... تلاش کنند تا سرمایه‌های بیمه‌ها حفظ شود.

وی با بیان اینکه باید درباره مردم حاشیه‌نشین، ساختارمند عمل کنیم، بیان کرد: یعنی باید نظام شبکه بهداشت را گسترش داده و عمق ببخشیم و از مسیر پزشکی خانواده به سوی نطام ارجاع حرکت کنیم تا ابتدا از بیماری‌ها پیشگیری و سپس آن‌ها را درمان کنیم. هر بیمار باید پرونده الکترونیک داشته باشد و اگر بتوانیم الزامات برنامه پزشکی خانواده را انجام دهیم در منابع خود ذخایر مناسبی ایجاد کرده‌ایم. 

ظفرقندی ادامه داد: در بسیاری از کشورها بیماران سه تا چهار ماه در صف انتظار برای انجام یک ام‌آر‌آی قرار می‌گیرند و بنابراین باید خدمات به صورت هدفمند به بیماران ارائه شوند.

وی با بیان اینکه سواد سلامت باید افزایش یابد، گفت: مردم باید بدانند با چه روش‌های سبک زندگی و تغذیه‌ای از بیماری‌ها پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.