راه آهن 10 درصد از برنامه‌ها عقب است

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، جبارعلی ذاکری در جلسه با انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته با بیان این‌که عمده مشکلات حمل‌ونقل ریلی مربوط به عمر بالا در حوزه نیروی کشش و لکوموتیو است، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته، مقرر شد تا پایان این ماه، از محل استجازه مقام معظم رهبری، اعتبارات در این زمینه تأمین شود.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی 10 درصدی راه‌آهن در برنامه پیش‌بینی‌شده در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تأکید کرد: برای 5ماه آینده برنامه‌ تعمیر و مدیریت لکوموتیوها تدوین می‌شود.تا جهش 20 درصدی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: ترجیح ما این است که به‌جای ایجاد کارگروه، امکان ورود نمایندگان شرکت‌های ریلی در بخشی از ساختار راه‌آهن، از جمله حضور در جلسات گراف، کمیسیون عالی سوانح و مناطق فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار اصلاح ساختار به‌ویژه در حوزه بازرگانی خارجی شد و گفت: لازم است تا در نرخ‌گذاری تعرفه اقداماتی انجام شود، به‌طوری‌که نرخ تعرفه ریلی نسبت به جاده‌ای، مناسب باشد تا صاحبان بار، ریل را به جاده ترجیح دهند.

وی از توافقات انجام شده بین راه‌آهن و سازمان بنادر خبر داد و تصریح کرد: برنامه اقدام مشترکی تدوین شده تا طی یک ماه آینده، بارهای ریل پسند در بنادر شناسایی شوند تا سهم حمل بار بنادر در پایان برنامه به 25 درصد برسد.

ذاکری با اشاره به عمده درخواست مدیران شرکت‌های ریلی در زمینه ایراد در تفسیر قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، تأکید کرد: هدف قانون‌گذار از این موضوع، حمایت از صنعت ریلی بوده که در حال حاضر، عکس آن هدف اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

برنامه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.