یاوه‌گویی مقامات تندروی صهیونیست درباره شهرک‌سازی در غزه

شماری از شخصیت‌های افراطی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی متوهمانه خواستار شهرک‌سازی در غزه شدند.

به گزارش خبرآنی، «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جمع یهودیان که در مرزهای میان اراضی اشغالی و نوار غزه برای مطالبه بازسازی شهرک‌های یهودی‌نشین که در پی جنگ ویران شده است، تجمع کرده بودند، مدعی شد: اگر بخواهیم، می‌توانیم دوباره در غزه مستقر شویم!

براساس گزارش النشره، ایتامار بن گویر یکی از سخنرانان این تجمع بود که تحت شعار «آمادگی برای بازگشت به غزه» و بنا به درخواست نمایندگان حزب لیکود و احزاب و نهادهای حامی شهرک‌سازی برگزار شده بود.

بن گویر درجریان این تجمع در اظهاراتی متوهمانه و بدور از واقعیت مدعی شد: «اراضی اسرائیل همگی برای ماست.»

شرکت‌کنندگان در این تجمع در اقدامی متجاوزانه پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «غزه تا ابد برای ماست.»

در سال ۲۰۰۵ رژیم صهیونیستی از نوار غزه خارج شد و شهرک‌های ساخته شده در آن را که حدود هشت هزار صهیونیست در آن ساکن بودند تخریب کرد.

شماری از چهره‌های برجسته افراطی رژیم صهیونیستی در این تجمع شرکت کردند.

در همین راستا، «انبال فیتوسی» که قبلاً در شهرک‌هایی در غزه زندگی می‌کرد و پسرش در نبردهای نوار غزه کشته شد، در جریان سخنرانی وقیحانه‌ای گفت: «برای محافظت از اسرائیل باید در نوار غزه باشیم».

«تزوی سوکوت»، یکی از نمایندگان حزب مذهبی صهیونیستی در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه بدون اشاره به جنایاتی که صهیونیست‌ها در حق مل فلسطین مرتکب می‌شوند، مدعی شد: بازگشت به غزه به معنای پرداخت هزینه سنگین ایدئولوژیک حماس برای جنگی است که علیه ما به راه انداخته است. آنها باید بفهمند که در این جنگ نوار غزه را هم از دست خواهند داد.

در همین راستا، «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد: غزه بخشی از اراضی اسرائیلی است و بدون شهرک‌سازی در نوار غزه، امنیتی برای اسرائیل وجود نخواهد داشت.

وی ادعا کرد: درس اصلی سال گذشته این است که هر جا شهرک‌سازی باشد امنیت وجود دارد و هر جا غیرنظامیان وجود دارند، حضور نظامی نیز وجود دارد و شکی نیست که ارتش، نوار غزه را برای مدت طولانی کنترل خواهد کرد تا خطری که در کمین آن وجود دارد برطرف کند و امنیت شهروندان اسرائیلی را تامین کند.

اسموتریچ گفت: هر کسی که چشم دارد می‌فهمد که بدون حضور شهرک‌های غیرنظامی ارتش را نمی‌توان برای مدت طولانی حفظ کرد، بنابراین در غزه باید یهودیان حضور داشته باشند و اشتباه بزرگی که درخصوص اخراج ما از شهرک‌های گوش قطیف در غزه صورت گرفت، امسال اصلاح خواهد شد.

علاوه بر اظهارات مقامات صهیونیست در غزه، یکی از اعضای حزب لیکود خطاب به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مدعی شد: «اگر شهرک‌سازی در لبنان کاری است که باید انجام شود تا ساکنان شمال به خانه‌هایشان بازگردند، ما این کار را انجام خواهیم داد».

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.