اختصاص 60 درصد از 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی بعد از بیان توضیحاتی درباره ویژگی‌های لایحه بودجه 1404، این لایحه را تقدیم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

در بخش اول این لایحه که مربوط به سقف منابع عمومی دولت و مفروضات منابع و مصارف می‌شود، به ورزش نیز اشاره شده است که مهمترین آن مربوط به شناسه بودجه‌ای 70112 - هـ می‌شود.

در این بخش آمده است:

«در اجرای بند (ث) ماده (78) قانون برنامه هفتم پیشرفت موضوع اختصاص بیست و هفت صدم درصد (0.27%) از کل نه درصد (9%) مالیات بر ارزش افزوده برای ساماندهی امور جوانان و ترویج و تعمیم فعالیت بدنی و همگانی شدن ورزش به ردیف درآمدی شماره .... جدول شماره 5 این قانون واریز و به وزارتخانه‌های ورزش و جوانان به میزان شصت درصد (60%) و آموزش و پرورش به میزان چهل درصد (40%) پرداخت می‌شود. پرداخت هرگونه وجهی از این محل به ورزش حرفه‌ای، ممنوع و در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.»

جلوگیری از پرداخت پول از این بخش به ورزش حرفه‌ای اتفاقی است که سال قبل و در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده بود. در واقع موضوع اصلی، ترویج فعالیت‌های بدنی و همگانی کردن ورزش از سوی دو نهاد اصلی یعنی وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش است که هر کدام می توانند به اندازه سهم‌شان در این موضوعات عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.