بیش از 50 درصد هزینه‌های سلامت توسط مردم پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حسینعلی شهریاری امروز در آیین نکوداشت سی‌امین سالروز ملی بیمه سلامت که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: در قوانین بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، میزان پرداختی از جیب مردم حداکثر 30 درصد تعیین شده است. با این حال، به جز دو سال که منابع قابل توجهی در اختیار بیمه‌ها قرار گرفت و پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت به 30 درصد رسید، در سایر سال‌ها، میزان پرداختی از جیب مردم افزایش یافته و اکنون معتقدیم که این میزان بالای 50 درصد است.

وی افزود: علت این امر، عدم تخصیص کافی یا به‌موقع منابع است.

شهریاری ادامه داد: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور جدید از میان پزشکان انتخاب شده و همواره بر اجرای قانون تأکید دارد، امیدواری ما به کاهش مشکلات پرداختی در حوزه سلامت بیشتر شده است و انتظار داریم با دستور ریاست‌جمهوری، قوانین بالادستی اجرا شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان دستاوردهای بسیار خوبی داشته است؛ به‌طوری که بسیاری از کشورها برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند، زیرا هزینه‌های درمان در کشور ما برای آن‌ها از بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی پایین‌تر است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

هزینه سلامت پرداخت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.