تخصیص 104 همت در بودجه برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: علی رغم اختلاف نظراتی که بین مجلس و دولت در خصوص نحوه اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان وجود داشت اما بر اساس آخرین پیگیری‌ها دولت خود را متعهد به اجرای این قانون طبق همان فرمول 40، 30، 30 که در مجلس به تصویب رسیده، می‌داند. 

وی افزود: البته واریز یک میلیون تومان به حساب همه بازنشستگان کار درستی نبود و موجب تحمیل هزینه‌های اضافی به دولت شد که برآوردها حاکی از این است که پرداخت این یک میلیون تومان حدود 5 هزار میلیارد در هر ماه هزینه به دولت تحمیل می‌کند. این در حالی است که بخش قابل زیادی از بازنشستگان هستند که اختلاف حقوقشان با کارمند شاغل همتراز بسیار ناچیز است. در هر حال دولت باید در ارتباط با این دسته از بازنشستگان هم تصمیم مقتضی را اتخاذ کند. 

زنگنه درباره میزان اعتبارات درنظر گرفته شده در بودجه سال آینده از سوی دولت برای اجرای قانون متناسب سازی، گفت: بر اساس آنچه در متن بودجه 1404 آمده، دولت 104هزار میلیارد تومان برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تخصیص داده است که نشان می دهد دولت برای اجرای این قانون عزم جدی دارد. 

انتهای پیام/
 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.