شاه‌منصوری: دقیقی معتقد بود با او شمس آذر پیشرفت نمی‌کند

رضا شاه‌منصوری با اشاره به برگزاری نشستی میان مقامات فدراسیون فوتبال با ایجنت‌ها، به خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی گفت: یک ایجنت در اظهاراتی انتقادآمیز به رئیس کمیته وضعیت، به عملکرد این کمیته تاخته است. سؤال درباره مسئولیت کارگزاران در فیفا و موضوع انتقاد این ایجنت است. بر اساس مقررات جهانی، کارگزاران ثبت شده مستقیماً زیر نظر فیفا نظارت می‌شوند و تحت نظارت کمیته‌های انضباطی و اخلاق یا اتاق حل اختلاف فیفا نیستند.

وی با بیان اینکه کمیته وضعیت تکلیفی در قبال کارگزاران ندارد، تصریح کرد: البته در آیین‌نامه نقل‌وانتقالات، تکلیف امور نظارتی و مدیریتی کارگزاران به کمیته وضعیت سپرده شده است. آنهم به این دلیل که در هنگام تشکیل کمیته وضعیت، امور ایجنت‌های رسمی و ثبت و تداخل قراردادهای آنها باعث شد کارگزاران دچار چالش و اخلال در امر انعقاد قرارداد با بازیکن شوند.

این حقوقدان ورزشی در ادامه بیان کرد: کمیته وضعیت به دعاوی ایجنت‌ها رسیدگی می‌کرد و از آن تاریخ با وضع مقررات، مسئولیت ایجنت‌ها در فدراسیون فوتبال بر گردن کمیته وضعیت افتاد. این رسیدگی یک مسئولیت اضافه بر شانه کمیته وضعیت است و نمی‌توان بر تلاش رئیس این کمیته خط بطلان کشید. دوستان فراموش کرده‌اند در این فوتبال، کسی جز بازیکنان و ایجنت‌ها از این خوان نعمت بهره‌مند نمی‌شود.

شاه‌منصوری که سمت معاونت باشگاه شمس آذر قزوین را هم برعهده دارد، در مورد جدایی سعید دقیقی از شمس آذر تصریح کرد: تیم شمس آذر به دقیقی تعلق دارد و او جایگاهی ویژه در عمق قلب فوتبال‌دوستان قزوینی دارد. دقیقی برای شمس آذر زحمت کشید و استان قزوین را صاحب تیم لیگ برتری کرد. نقش مالکان و مدیران باشگاه در این اتفاق قابل اغماض نیست، اما دقیقی نشان داد یک مربی شایسته با مَنشی حرفه‌ای است.

وی با اشاره به تفاوت نتایج شمس آذر در دو سال اخیر خاطر نشان کرد: دو سال قبل با قهرمانی در لیگ یک وارد لیگ برتر شدیم که این قهرمانی، اعتمادبه‌نفس و انگیزه بالایی به ما القا کرد و باعث شد نتایج خوبی در لیگ برتر بگیریم. تداوم این نتایج خوب نیازمند شرایطی ویژه است. دقیقی ابتدای فصل پس از اینکه 30 روز برای ملوان وقت گذاشت، قراردادش توسط باشگاه ملوان فسخ شد و به شمس آذر بازگشت.

معاون شمس آذر با بیان اینکه دقیقی چند روز پیش از شروع لیگ برتر سرمربی شمس آذر شد، اظهار داشت: او روز یکشنبه اعلام کرد که نمی‌تواند چیز بیشتری به شمس آذر ارائه کند و با شرایط کنونی، پیشرفتی در انتظار نخواهد بود. شاید با آمدن مربی جدید، طرح تازه‌‌ای رقم بخورد. شمس آذر در مقیاس با سایر تیم‌های لیگ برتری نتایج خوبی گرفته است، اما نظر وی بر ماندن نبود. شنبه هفته بعد با پرسپولیس بازی داریم و تکلیف سرمربی را طی روزهای آینده مشخص خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.