مسدودسازی دسترسی به سایت‌ها در استرالیا بدون احراز سن کاربران

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از گاردین، براساس پیش نویس قوانینی جدید در صنعت دیجیتال استرالیا، سایت های حاوی محتوای بزرگسالان احتمالا از نتایج جستجو حذف و پیوند آنها به شبکه های اجتماعی مسدود شود مگر آنکه سن کاربرانی که قصد دسترسی به محتوا را دارند، احراز کنند.

ضمانت سنی برای دسترسی به محتوای بزرگسالان و قمار آنلاین بر توسعه فناوری احراز سن برای نوجوانانی که به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند، تقدم دارد اما در برخی سایت ها مانند ایکس که میزبان چنین محتوایی نیز هستند نوعی همپوشانی وجود دارد.

پیش نویس قوانین مذکور که از ۲۰۲۵ میلادی اجرا می شوند تمام وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، بازی های ویدئویی، موتورهای جستجو، شرکت های بازی رایانشی، توسعه دهندگان اپلیکیشن، تهیه کنندگان سرویس و ماهیت های دیگر را در بر می گیرد.

این قوانین در خصوص الزام وب سایت ها به احراز سن کاربران انعطاف پذیر است و از گزینه هایی مشابه آنچه انگلیس در برنامه های خود در نظر دارد اجرا کند، پیروی خواهد کرد. نمونه این موارد کنترل کردن عکس کارت شناسایی، تخمین سن براساس صورت، کنترل کارت اعتباری، کیف پول ها یا سیستم های شناسه دیجیتال و رضایت قیم یا والدین است. با این وجود فقط تایید سن فرد با ذکر تاریخ تولد کافی نخواهد بود.

روش تایید سن احتمالا مشابه روشی است که برای کنترل سن نوجوانان در شبکه های اجتماعی به کار می رود. دولت استرالیا مشغول انجام آزمایشی درباره چنین فناوری است.

انجمن مخابرات موبایل استرالیا(Amta)، اتحادیه ارتباطات، اتحادیه تامین کنند گان دستگاه های الکترونیکی مصرفی(CESA)، گروه صنعت دیجیتال و اتحادیه سرگرمی و بازی های تعاملی(IGEA) این قوانین را فراهم کرده اند.

در آمریکا کنترل سن کاربران اعمال می شود و برخی ایالات این کشور دسترسی کاربران به یک سایت هرزنگاری را مسدود کرده اند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.