گفت‌وگو با کشتی‌گیری که آلبانی مسیرش را تغییر داد

وحید دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی درباره اینکه سال گذشته نماینده 97 کیلوگرم تیم ملی فرنگی امید بود که کشور آلبانی از دادن ویزا به تیم‌های ایران برای شرکت در مسابقات زیر 23 سال جهان خودداری کرد، اظهار داشت:‌ شرایط برای من بعد از آن عدم اعزام به کل تغییر کرد. ن وقت یکی از گزینه‌های وزن 97 کیلوگرم برای تیم ملی بزرگسالان هم بودم. سرمربی تیم ملی گفته بود تو اگر یک قدم برداری،‌ ما برایت 10 قدم برمی‌داریم. در واقع مسابقات امیدهای جهان می‎‌توانست سکوی پرتاب من باشد که آلبانی ویزا نداد.

وی با اشاره به اینکه به خاطر همراهی تیم ملی در مسابقات جهانی امیدها، شرکت در مسابقه دیگری که اعزام آن انجام شد را از دست داد، تاکید کرد:‌ مسابقات دانشجویان جهان هم با فاصله کمی از زیر 23 سال جهان برگزار می‎‌شد و طبیعتا من باید یکی از آنها را می‌رفتم. از آن طرف اگر در دانشجویان جهان کشتی گرفته و مدال می‎‌گرفتم، به لحاظ ادامه تحصیلاتم تا مقطع دکترا هم شرایط مناسبی پیش روی من قرار می‌گرفت. دانشگاه دولتی درس می‌خواندم و کسب مدال در آن رقابت‌ها مسیر و فضای خوبی را برایم ایجاد می‌کرد.

دادخواه ادامه داد:‌ با کسب مدال در مسابقات امیدهای جهان می‌توانستم سرباز - قهرمان شوم اما وقتی تیم اعزام نشد، به خدمت رفتم. در مسابقات قهرمان کشوری سال گذشته هم کشتی گرفتم، اما مغزم آنجا نبود. عدم اعزام به آلبانی تمام برنامه‌هایم را به هم ریخته بود و نه از نظر جسمی آمادگی مسابقه داشتم و نه ذهنی. بدنم کاملا افت کرده بود. سهمیه جام تختی را هم به من دادند، اما چون اصلا از هیچ لحاظی آماده مسابقه نبودم، ‌شرکت نکردم. کشتی گرفتن در مسابقات زیر 23 سال جهان و کسب مدال شرایط من یکی را خیلی تغییر می‌داد.

کشتی‌گیر 24 ساله فریمانی که شاگرد حمید باوفاست، تصریح کرد: درجام نیکولای پتروف کشتی گرفتم و کشتی‎‌گیر قرقیزستانی که در المپیک سوم شد را 8-5 بردم. در تورنمنت رنک‌دار مجارستان دور اول کشتی‌گیر اتریش که 2-3 مدال رده‌های جوانان و امید داشت و نماینده ایران را هم قبلا برده بود، شکست دادم، بعد جلوی حریف آمریکایی درحالیکه نتیجه را پیش بودم، دستم آسیب دید و ادامه ندادم.

دادخواه که در لیگ برتر کشتی فرنگی تیم مقاومت البرز را همراهی کرد،‌ درباره اتفاقات رخ داده در دور برگشت این رقابت‌ها عنوان کرد: صبح روز مسابقه، همه کشتی‌گیران‌مان در سالن بودند،‌ دیدم بین مربی تیم و سرپرست تیم صحبت‌هایی هست و مربی می‌گوید در این چند روز جواب تلفن ندادید و پول بچه‌ها را پرداخت نکردید و من از حق کشتی‌گیرانم نمی‌گذرم. سرپرست تیم (فرخ کیا) می‌گفت پول نقد در ماشین به همراه دارد و اتفاقا بعد هم پول را نشان‌مان داد، من و چند کشتی‌گیری که سرباز بودیم وزن‌کشی کردیم اما بقیه نفرات وزن نکشیدند.

وی درباره برنامه‌اش برای آینده گفت:‌ تمام تلاشم را می‌کنم که از مسابقات قهرمان کشوری که آغاز چرخه انتخابی تیم ملی است،‌ دوباره استارت زده و به اوج برگردم. قهرمان المپیک (محمدهادی ساروی) در کشور ماست و این معیار خوبی برای سنجش هر کشتی‌گیری است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آلبانی مسیرش تغییر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.